Seryjną produkcję japoński koncern rozpoczął w 1997 roku. Wtedy na rynek Kraju Kwitnącej Wiśni trafiła pierwsza generacja priusa. W Europie auto zadebiutowało trzy lata później (2000 r.).

Po kolejnych trzech latach (2003 r.) Toyota pokazała drugą, aktualną generację modelu. Prius jest wyposażony w nowoczesny system Toyota Hybrid II. Układ, poza niskim spalaniem i przyjaznym traktowaniem natury, daje także dobre osiągi.

Równocześnie koncern zdecydował się rozszerzać ofertę hybrydową o minivany, SUV-y i limuzyny. Dziś auta marek Toyota i Lexus z napędem benzynowo-elektrycznym sprzedawane są w ponad 40 państwach na świecie. Największą popularnością cieszą się w Japonii i USA.

Jednak to im nie wystarcza. Japoński koncern chce, by do 2020 roku wszystkie ich auta były hybrydami. Nie wyłączając sportowych cacek. Dowód? Trwają właśnie testy sportowca, który powstanie na podstawie prototypowego lexusa LF-A. Zapowiada się szybko i rewolucyjnie…





Reklama