Ewentualna usterka w wysokoprężnej pandzie dotyczy potencjalnego przedziurawienia przewodu paliwowego ocierającego się o obudowę filtra powietrza. Efekt? Może nastąpić wyciek paliwa w komorze silnika, a kierowca nie odpali swojego auta.
Defekt dotyczy pojazdów (numery nadwozia od 445385 do 573368) wyprodukowanych od lipca 2005 r. do stycznia 2006. W Polsce jest to 1458 sztuk.
W przypadku silnika ducato do zaworu recyrkulacji spalin może dostać się woda, która przy niskich temperaturach zamarza i doprowadza do uszkodzenia zaworu i utraty szczelności.
Zawór ten znajduje się w kanale łączącym kolektor wydechowy z dolotowym i reguluje przepływ spalin. W przypadku wystąpienia usterki kierowca może mieć problem z uruchomieniem auta, nadmierną emisją spalin (kopcenie z wydechu), dławieniem się silnika przy przyspieszaniu czy spadkiem sprawności wspomagania układu hamulcowego.
Kłopoty mogą wystąpić w furgonach z numerami nadwozia od 07000022 do numeru 07574570 - wyprodukowanych od lipca 2001 r. do lutego 2005 we Włoszech. W naszym kraju chodzi o 1879 aut.
W obu przypadkach polskie przedstawicielstwo Fiata wysłało powiadomienia o konieczności pojawienia się w autoryzowanym serwisie. Naprawią i będzie można jeździć dalej.
Fiat przywołuje do swoich serwisów właścicieli miejskiej pandy z silnikiem multijet i pierwszego ducato napędzanego dwulitrowym JTD. W obu przypadkach można mieć kłopoty z uruchomieniem auta. Koniecznie sprawdź szczegóły…
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję
Reklama
Reklama
Reklama