Pierwsza fabia została przebojem w swojej klasie. Następczyni ma duże szanse na jeszcze większe uznanie, choćby przez atrakcyjniejsze wyposażenie.
Na liście jest np. audio, które łączy się z iPodem, jednak największą nowością są kurtyny powietrzne, których nie było w poprzedniej generacji.
Pierwszą wersją, jaką zobaczymy na drodze, będzie pięciodrzwiowy hatchback. Wymiary (długość 3992 mm, szerokość 1642 mm i wysokość 1498 mm) zapowiadają znacznie więcej miejsca na nogi i nad głową niż w poprzedniczce. Dodatkowe centymetry to znacznie wygodniejsza podróż - zwłaszcza z tyłu.
Także bagażnik zwiększył swoje możliwości. Z 260 litrów urósł do 300, a po złożeniu tylnych siedzeń powiększa się do 1163 l, zamiast 1016.
Młoda Czeszka dostanie siedem silników. Benzynowe to: 1.2 (60 lub 70 KM), 1.4 16V/85 KM i 1.6 16V/105 KM (także z 6-biegową skrzynią Tiptronic). Nie mogło zabraknąć słynnych TDI: 1.4/70 KM, 1.4/80 KM plus 1.9/105 KM - do dwóch ostatnich będziemy mogli zamówić filtr cząsteczek stałych. Ciekawe, ile koni będzie miała najgorętsza wersja RS?
Premierowy występ nowej fabii był już w Genewie. Do Polski ma trafić w maju 2007 r.
Czeski producent nie zdradza jeszcze szczegółów innych wersji karoserii. Na razie postanowił kontynuować produkcję pierwszej fabii sedan i kombi.
Zdradzamy świeże wcielenie najpopularniejszej skody. Stała się wygodniejsza, pojemniejsza i wydoroślała. Najlepsze jest to, że już niedługo będzie w sprzedaży…
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję
Reklama
Reklama
Reklama