Twingo odrodziło się jako atrakcyjny maluch. Poza przetłoczeniami przy klamkach niczym innym nie przypomina wysłużonego poprzednika. Modna, trzydrzwiowa karoseria mieści cztery osoby i od 555 do ponad 2000 litrów bagaży. Wszystko dzięki składanym fotelom, w tym przedniego pasażera. Na dokładkę kabinę można będzie urządzić według własnego gustu.
Małe renault pojawi się w czterech wersjach silnikowych. Benzynowe 1.2 to 60 KM lub 75 KM, jednak najciekawszy będzie turbodoładowany 1.2, którego 100 KM zarezerwowano dla gorącego twingo GT. Oszczędnych producent uraczy turbodieslem 1.5/65 KM.
Osobliwością ekspozycji jest clio grand tour concept - to trzydrzwiowy prototyp, przypominający krzyżówkę kombi i sportowego coupe. Zadziorną naturę rysują rozdęte błotniki, wyprofilowane progi plus wyloty powietrza i dyfuzor.
W środku - centrum multimedialne, kosmiczne cienkie siedzenia. Tylna klapa zamyka obszerny bagażnik, który z 430 l pęcznieje do niemal 1300 litrów. Auto jest dłuższe od zwykłego clio o 21 cm.
Wysokie osiągi i zwinność to 200-konny motor prosto z rasowego clio RS. Start do 100 km/h trwa niewiele ponad 7 sekund. Ciężko o szybszego kuriera…
Pierwszy jest modny, indywidualny i dostaniemy go zaraz po wystawie. Drugi wyobraża, jak ma wyglądać sympatyczne clio w wersji wielkopojemnej. Obaj wdzięczą się na wielkiej rewii w Genewie.
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję
Reklama
Reklama
Reklama