System ADAS (Advanced Driving Assist System) dopilnuje, by kierowca trzymał się swojego pasa ruchu, utrzyma bezpieczny odstęp od auta jadącego przed accordem. Mało tego, ostrzeże przed kolizją, a kiedy będzie za późno, złagodzi skutki uderzenia. Na życzenie układ ten zamontują do najbogatszej wersji executive. Poza tym bezpieczeństwa zapewnią cztery airbagi plus kurtyny powietrzne i inne systemy elektroniczne.

Reklama

Napęd do accorda Honda każe wybierać spośród trzech silników - benzynowe to 2.0/156 i 2.4/200 KM lub nowy turbodiesel 2.2/150 KM. Każda z tych jednostek napędzi przednią oś przez 6 biegów skrzyni manualnej. To właśnie komputer podpowie kierowcy najlepszy moment do redukcji przełożenia - wyświetlacz pokaże "up" (wyższy bieg) lub "down" (niższy bieg). Słuchanie "suflera" pomaga oszczędzić nawet 5 proc. paliwa - tak wynika z wewnętrznych testów Hondy.

Modele benzynowe będzie można zamówić z 5-stopniowym automatem. W trybie "S" przekładania przestawi się w tryb ręcznej zmiany biegów (dźwigienki pod kierownicą). Wtedy samochód da jeszcze więcej frajdy z jazdy…

Na koniec ciekawostka. Do bagażnika nowego kombi można wlać 406 litrów, stary model mieścił 518 litrów. Dlaczego tak? Najświeższy accord tourer poszedł w kierunku wyglądu - i wszystko jasne.