Nowa wersja kombi jest teraz bardziej atrakcyjna. Zerwała ze stylem grzecznego, praktycznego auta - w nowych reflektorach ma "to coś". Przód a’la mondeo, także kształty wlotów powietrza przypominają większego forda. Tył kończy bardziej solidny zderzak. Pionowe lampy na słupkach będą miały białe klosze. Bryła została bez zmian.

Jednak nowa skóra to nie wszystko. Podobnie jak w hatchbacku, za dodatkową opłatą kombi będzie mogło być doposażone w skrętne reflektory biksenonowe i tylne lampy wykonane w technologii LED.

Wnętrze? Delikatnie przeprojektowane - zegary z czytelniejszą grafiką podświetla czerwień. Audio i dwustrefowa klimatyzacja mają udoskonalone sterowanie. Poza tym poprawiona jakość wykonania plus lepsze materiały sprawią, że będzie przytulniej.

Bagażnik raczej zachowa duże możliwości poprzednika - z piątką pasażerów samochód mieści 482 litry. Ponad trzykrotnie więcej wejdzie po złożeniu tylnej kanapy - 1525 l ładunku.

Pod atrakcyjną "skórą" przyjedzie też mnóstwo ulepszeń technicznych. Kompletnie nowa przekładnia dwusprzęgłowa PowerShift będzie dostępna z dwulitrowym, 136-konnym turbodieslem.

W gotowości bojowej czeka też armia nowoczesnych silników. Ciekawie zapowiada się przyjazna środowisku i niezwykle oszczędna seria ECOnetic. Taki ekologiczny focus będzie napędzany turbodieslem 1.6 TDCi/109 KM do którego BP opracowało specjalny olej o bardzo niskiej lepkości. Dzięki temu motor na setkę ma średnio spalać tylko 4.3 l ON. Filtr cząstek stałych oczyści spaliny - emisja CO2 to tylko 115 gram na km.

Zapowiadają także model flexifuel ze 125-konnym silnikiem 1.8 na bioetanol E85 (85-proc. alkohol, 15 proc. benzyny). Po przekręceniu kluczyka z rury wydechowej uleci znacznie mniej szkodliwego dwutlenku węgla. Samochód równie dobrze będzie mógł jeździć na czystej bezołowiowej…

Zmodernizowany focus kombi pojawi się do kupienia w styczniu 2008 roku, razem z 3- i 5-drzwiowym hatchbackiem. Później dołączy sedan, coupé-cabrio oraz najszybsza, sportowa wersja ST.













Reklama