Firmy motoryzacyjne przez trzy kwartały 2007 roku sprzedały dokładnie 217 401 aut, to oznacza 24,2 proc. poprawy w porównaniu do tego samego okresu 2006 roku. Każda marka z najpopularniejszej dziesiątki na polskim rynku zanotowała lepsze wyniki niż przed rokiem.

Oto top ten podsumowania Samaru. Na pozycji lidera umocniła się Toyota, na której auta we wrześniu zdecydowało się 2621 kierowców (wzrost o 25,5 proc). Łącznie od początku roku Japończycy sprzedali 27 112 sztuk (wzrost o 23,6 proc).

Niżej stoi Skoda. Czeski producent sprzedał o 3269 aut mniej niż Toyota, czyli 23 843 sztuki (14,8 proc. więcej w porównaniu do 2006 r.). Wrześniowy wynik - 2250 sztuk.

Podium zamyka Fiat. Tegoroczna sprzedaż aut włoskiego producenta wyniosła 21 093 sztuki, co oznacza 15,4 proc wzrostu w ciągu roku. We wrześniu samochody Fiata kupiło 2268 klientów, o 12,6 proc więcej niż rok wcześniej.

Czwarty jest Opel z wynikiem 19 470 sprzedanych aut od 1 stycznia 2007 roku, z czego 2056 sztuk - we wrześniu. Oba wyniki są lepsze niż te z 2006 roku - odpowiednio o 9,1 proc i 30,5 proc.

Kolejny na liście Ford od początku 2007 roku do końca minionego miesiąca sprzedał 16 050 aut - o 20,8 proc. więcej niż rok wcześniej. Wrzesień - 1 746 aut (22,4 proc. wzrostu).

Szóstą lokatę zajmuje Peugeot, który sprzedał od początku roku 14 816 swoich aut (wzrost o 35,6 proc.), a siódmą - Volkswagen, auta niemieckiego producenta wybrało 14 328 kierowców (skok o 44,3 proc., rekordowy w pierwszej dziesiątce notowania). Miesięczne rezultaty we wrześniu wyniosły kolejno 1450 aut (wzrost o 24,7 proc.) i 1506 sztuk (wzrost o 10,7 proc.).

Renault wyhamowało jako ósme. Francuski producent przełamał spadek sprzedaży i zaliczył wzrost w stosunku do 2006 roku. Wynik 11 875 sztuk jest o 0,3 proc. większy niż rok wcześniej. Wrześniowe podsumowanie - 1251 sztuk to 11,4 proc. poprawy.

Dwie ostatnie pozycje w czołowej dziesiątce należą do Citroena i Hondy. Przez trzy kwartały marki sprzedały odpowiednio 10 206 aut (poprawa o 16,8 proc.) i 9781 aut (skok o 39,8 proc). Z czego na wrzesień przypada kolejno 1045 sztuk (15,9 proc. wzrostu) i 1018 sztuk (27,7 proc. wzrostu).















Reklama