Inne
Inne

Henry Ford odbija szampana! Trzecia generacja focusa to najważniejsza premiera salonu samochodowego w Detroit. Producent nie kazał nam czekać i za jednym zamachem odsłonił wersję pięciodrzwiową i sedan. Co ważne nowy ford focus będzie prawie identyczny na wszystkich rynkach, a do jego konstrukcji zostanie wykorzystanych 80 proc. wspólnych komponentów.

>>>Auto się psuje? Masz 10 lat napraw za darmo

Inne
Reklama

"Nowy ford focus dokładnie wpisuje się w naszą strategię ONE Ford, której celem jest dostarczać klientom na całym świecie samochody stanowiące kwintesencję najwyższej jakości oferowanej przez Ford Motor Company. Zwiększona efektywność procesów produkcyjnych możliwa dzięki zastosowaniu globalnej platformy samochodów kompaktowych, pozwoli nam zaoferować klientom wysokiej jakości nowego Forda Focus po przystępnych cenach oraz zagwarantować, że niskie zużycie paliwa, wysoki poziom bezpieczeństwa i zastosowane rozwiązania technologiczne przewyższą ich oczekiwania” - powiedział Alan Mulally, prezes Forda.



Ford rozwija filozofię kinetic design (focus jest kolejnym po mondeo, kudze i fieście autem koncernu zaprojektowanym zgodnie z tym stylem). Projektanci zaszaleli na całego - śmiałe linie i mięsiste kształty zrywają ze spokojnym stylem obecnej generacji. No i ten jaskrawy lakier... Jeśli ktoś kupuje samochód oczami to szaraczek golf jest bez szans… Wnętrze wypełnia wyrazista deska rozdzielcza z rozbudowanym systemem obsługi urządzeń pokładowych. Absolutną nowością jest system MyFord, przez który nawet dziecko powinno sterować różnymi funkcjami auta. Jeszcze lepsze będą materiały wykończeniowe, a na liście wyposażenia ma pojawić się m.in. kamera cofania i częściowo automatyczny układ ułatwiający parkowanie w ciasnych miejscach…



Reklama

Wreszcie to co we współczesnych fordach najfajniejsze - czyli prowadzenie. Podobno nowy focus podniesie poprzeczkę jeszcze wyżej - zagwarantuje nie tylko duży komfort, lecz także doskonałe wyczucie auta. Spece z Forda chwalą się, że jazda będzie uzależniać z kilometra na kilometr - to ma być miość... Frajdę, spokój i zwinność na zakrętach zapewnisystem Dynamic Cornering Control, który będzie przenosić moc pomiędzy napędzanymi kołami, zmniejszając podsterowność pojazdu, a także poprawiając trakcję i zwrotność samochodu. Nic tylko się cieszyć.

>>>Nowa broń policji - do setki w 7,5 sekundy

Jazda? Tu Ford dotrzymuje słowa o wdrażaniu nowej rodziny jednostek napędowych i jako najważniejszy oręż wytacza silniki benzynowe EcoBoost (zużycie paliwa i niższa emisja CO2 nawet o 20 proc. w porównaniu z poprzednimi wersjami tych jednostek napędowych).

Na 100 proc. kierowcy w Europie dostaną całkowicie nowy 4-cylindrowy motor 1.6 z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa. Nie zabraknie turbodiesli TDCi i z pewnością usłyszymy jeszcze sporo na temat wersji elektrycznej.









Samochody, które zadebiutowały w Detroit, kryją pod maską kompletnie nowy 2-litrowy silnik benzynowy, z bezpośrednim wtryskiem paliwa i zmiennymi fazami rozrządu (niezależnie dla obu wałków). Ford zapewnia, że jednostka spala nawet 10 proc. mniej paliwa w porównaniu ze zwykłym 2.0 Duratec a jest od niego o 20 KM silniejsza. Moc na asfalt przeniesie 6-biegowa dwusprzęgłowa przekładnia PowerShift, która pozwoli na 9 procentowe ograniczenie zużycia paliwa w porównaniu z tradycyjnym 4-stopniowym automatem.

>>>Koniec z wydawaniem fortuny na paliwo!

Kiedy? Nowy focus wejdzie do produkcji jednocześnie w Europie i Ameryce Północnej pod koniec 2010 roku i trafi do sprzedaży na początku 2011 roku. Będzie hit? Przez ponad 12 lat (1998 r. debiut pierwszej generacji) focus stał się ikoną klasy kompakt, kierowcy kupili ponad 9,2 mln tych aut aż tylu ludzi nie może się mylić… Zresztą pojeździmy, zobaczymy…