• ~taka prawda choc boli
    (2012-11-11 17:36)
    Jednym slowem bylo - minelo.Mieli wiecej szczescia niz FSO! Teraz tez maja lepiej bo Skoda to dzis dobre auto! "Polski" Opel to tylko montownia a Czesi oprocz "drewnych kocorow" maja wlasna MARKE i oto chodzi! Nie ma polskich aut!
  • ~Zuzia
    (2012-11-11 12:47)
    No to przejdźmy w nieco późniejsze czasy. Dwadzieścia let temu przyjechali Niemcy i chcieli kupić FSO. Oferowali wspaniałe warunki. Nasi kiwali głowami i czekali na najważniejsze -0 a ile dla nas pod stołem ? Niemcy nie kumali, a w zakian za to pieprzyli glupoty o silniku, uwarunkowaniach technicznych, możliwościach zbytu i inne takie pierdwoły. A nasi - a ile dla nas do kieszeni ? W końcu Niemcy się znudzili mówieniem o szczegółach technicznych a nasi brakiem zrozumienia podstawowych polskich realiów. Niemcy pojechali do Pragi. No i w Czechach leci produkcja w milionach - od tego podatki, ichnie ZUS-y, śmusy, zatrudnienie, składki emerytalne itd, itp. A u nas teren po FSO zaorają i wybuduja apartamentowce. Łapówkarska, niepohamowana chciwośc, była przyczyna, że nie mamy fabryki Fabii, mimo że mieliśmy doskonałą bazę techniczna (najnowocześniejsza w Europie lakiernia i inne takie).
  • ~1,5SLE
    (2012-11-11 12:22)
    Trochę obciachowa Favoritka była, wolałbym Poloneza - chociaż bardziej zawodny (trudno porównywać polskiego robotnika do czeskiego, i to przez stulecia niestety) i więcej palił (silnik o 40-letniej proweniencji), to jednak wewnątrz więcej z limuzyny miał w sobie. A i czołówki lepiej przezywał ;-)
  • ~wk
    (2012-11-13 23:33)
    Była gruba krecha, przekreślająca polski przemysł.
  • ~Niewspółczesny
    (2012-11-13 13:18)
    Czesi tworzą nowe samochody, a Polacy ekshumują kolejne groby!
  • ~Subi
    (2012-11-11 13:32)
    Zuzia - czy ty byłaś w tej fabryce pod koniec komunizmu? Najnowocześniejsza lakiernia w Europie???
  • ~zelek_akuku
    (2012-11-11 13:52)
    i niesPo co tak incognito dzialo sie to po tym jak okraglak wypier.. pierwszy polski niekomunistyczny niepostpeerelowski rzad premiera Olszewskiego. Choc nadal bylo w nim sporo roznej masci zlodziei postpeerelowskich to jako pierwszy zaczal na powaznie traktowac polska racje stanu i rzeczywisty rozwoj panstwa. Dlugo nie potrwal okraglakowa rekacja kolaicji zlodziei roznej masci postpeerelowskich sluzb bezpieczenstwa i calej tej okraglakowej holoty dokonala puczu i wkrotce wrocila ta czesc pzpr do wladzy zwana betonem odsuwajac tzw reformatorska pzpr z 1968. Efekt wrocila korupcja zlodziejstwo nepotyzm i zwykle chamstwo do wladzy wtedy to wlasnie niejaki cimoszewicz byl min gospodarki a kolodko ekspert od wszystkiego majczacy w jakies wysmarzonej przez siebie trylogii filozoficznej o godspodarce. Zatem to wlasnie ta n=banda wysmarzyla los fso bo wybrali oferte koreancow wiadomo dlaczego koreanska gospodarka jest oparta o wziatki wiec specyfika tego producenta bardziej odpowiadala polskiej specyfice jak to mowia. Dzis mamay ta sama bande u wladzy i krasc mozna ile sie da od szczebla podsekretarza w powiecie czy gminie.
  • ~rozbawiony
    (2012-11-11 17:31)
    Skoda jest w 100% własnością Volskwagena czyli to niemiecki samochód, tak jak E. Wedel nie jest polski a chyba obecnie należy do Japończyków którzy kupili go w 2010 roku od amerykańskiego Kraft Foodsa. Czesi są tylko robolami, tak jak polacy w Wedlu i wielu innych firmach.
  • ~naiwny
    (2012-11-11 18:19)
    re- Zuzia -w 100% racji wszech obecna korupcja niszczy dalej .
  • ~trebi
    (2012-11-11 18:03)
    w 1993 r. odebrałem prawo jazdy, ojciec miał od 2 lat skodę favorit. Nauczyłem się jeździć na tym samochodzie. Była lżejsza od poloneza, łatwa w obsłudze, dzięki temu poznałem mechanikę i byłem zadowolony z jazdy. Jako osoba dorosła miałem opla astrę, vw golfa, dzisiaj jeżdżę nową octavią. To co zrobili niemcy ze skodą zasługuje na pochwałę. Uważam że skoda pobije takie marki jak seat, dacia, francuskie, ford. Skoda będzie konkurować z koreańczykami niestety. Szkoda że w fso nie było ludzie dalekowzocznych...
Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.