Reklama

Reklama

Reklama
Warszawa

Reklama

Reklama

Warszawa 210 z 1964 roku - jedyny zbudowany i ocalały egzemplarz. Zobacz ZDJĘCIA

22 lipca 2014, 12:24
Ostatecznie wytwarzanie warszawy zakończono w 1973 roku, po wyprodukowaniu ponad 250 tys. aut w różnych odmianach nadwoziowych. Inżynierowie próbowali stworzyć następcę - ford falcon posłużył jako wzór dla konstrukcji nadwozia warszawy 210...
Ostatecznie wytwarzanie warszawy zakończono w 1973 roku, po wyprodukowaniu ponad 250 tys. aut w różnych odmianach nadwoziowych. Inżynierowie próbowali stworzyć następcę - ford falcon posłużył jako wzór dla konstrukcji nadwozia warszawy 210... / Muzeum Techniki i Przemysłu NOT
Warszawa M20, czyli pierwszy samochód produkowany seryjnie po wojnie. Nie był to jednak pojazd krajowej myśli technicznej - powstawał dzięki radzieckiej licencji. Właśnie 22 lipca 1950 roku - w rocznicę ogłoszenia Manifestu PKWN - Polacy i przedstawiciele ZSRR podpisali stosowną umowę. Mało kto wie, że inżynierowie w czasach PRL próbowali stworzyć następcę, lecz życie nowego modelu zakończyło się na etapie prototypu - oto zdjęcia warszawy 210 z 1964 roku - jedynego zbudowanego i ocalałego egzemplarza. Dlaczego zaniechano dalszych prac? Na horyzoncie pojawiły się plany produkcji innego auta...

Powiązane

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję

Reklama
Reklama

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Zobacz

Reklama

Reklama
Reklama