Rewolucyjne dzieło Nissana pędzi do Europy! Zobacz zdjęcia
1 Po tygodniu testów na najtrudniejszym na świecie torze dla samochodów sportowych Sebring International Raceway samochód wyruszył w podróż do Atlanty na ostatnie przygotowania przed kolejnymi testami zaplanowanymi w Europie
Media
2 W marcu praca w zespole Nissan DeltaWing nabrała tempa...
Media
3 13 marca w Londynie ogłoszono nawiązanie współpracy z Nissanem, a już dwa dni później, 15 marca, w Sebring odbyła się oficjalna prezentacja samochodu wyścigowego
Media
4 Pracownia EMT Dona Panoza przejęła prototyp zbudowany przez grupę All American Racers Dana Guerneya z Kaliforni, aby na podstawie wniosków wyciągniętych z testów wytrzymałości w kalifornijskim Buttonwillow oraz w Sebring dopracować komponenty i nadwozie Nissana DeltaWing, nadając ostateczny kształt temu wynalazkowi
Media
5 Podobnie jak grupa All American Racers Guernseya Elan także ma na koncie wiele udanych projektów i konstrukcji, w tym podwozie G-Force wygrywające mistrzostwa Indy 500 i IndyCar, DP01 Champ Car, podwozie DP09 Superleague Formula czy samochody startujące w IMSA Lites i F2000 w USA
Media
6 DeltaWing zadebiutuje w tegorocznym 24-godzinnym wyścigu Le Mans (16-17 czerwca) startując z dodatkowej 56. pozycji zarezerwowanej przez organizatora - Automobile Club de l'Ouest - dla pojazdów wykorzystujących nowe i innowacyjne technologie
Media
7 Zaangażowanie Nissana w projekt DeltaWing polega nie tylko na dostarczeniu turbodoładowanego silnika 1.6, ale także na pomocy technicznej inżynierów Nissana dla zespołu DeltaWing
Media
8 DeltaWing to program zainicjowany w czasie ubiegłorocznego 24-godzinnego wyścigu Le Mans przez Panoza, Gurneya, projektanta pojazdu DeltaWing Bena Bowlby'ego oraz Duncana Daytona z Highcroft Racing
Media
9 Do udziału w programie oddelegowała swoich pracowników także firma Michelin, która opracowała specjalne ogumienie, niewykorzystywane wcześniej w międzynarodowych wyścigach samochodów sportowych
Media
10 Przednie opony samochodu Nissan DeltaWing mają tylko 20 centymetrów szerokości
Media
11 Silnik oznaczony symbolem DIG-T (bezpośredni wtrysk benzyny i turbodoładowanie), powinien rozwijać moc około 300 KM wystarczającą do uzyskania czasu okrążenia na Le Mans plasującego się pomiędzy wynikami LMP1 i LMP2, mimo że to tylko połowa tego, czym dysponują konwencjonalne prototypy
Media
12 Podobno samochód jest wyposażony w rozwiązania technologiczne znane z seryjnych Nissanów
Media
13 Nissan DeltaWing nie przypomina żadnego pojazdu wyścigowego znanego ze współczesnych torów
Inne
14 Kierowca siedzi głęboko w tyle auta, prawie nad tylną osią, spoglądając na długi i mocno zwężony kadłub z wąsko rozstawionymi przednimi kołami skonstruowanymi specjalnie do tego samochodu
Inne
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję