Ładowarki GreenWay pojawią się w aplikacji We Charge Volkswagena. Zdaniem niemieckiego producenta dzięki nowej umowie użytkownicy aut z elektrycznej rodziny ID. będą korzystać z ponad 100 tys. punktów ładowania w Europie. A w dalszej perspektywie ma ich powstać 150 tys.

Reklama

– Zależało nam na tym, aby osoby, które jeździć będą autami z rodziny ID. mogły w łatwy sposób korzystać z publicznych punktów ładowania samochodów w Polsce. Od początku wiedzieliśmy, że na dzień dzisiejszy GreenWay posiada zdecydowanie najwięcej stacji ładowania w naszym kraju. Cieszymy się, że z tych stacji będą mogli korzystać użytkownicy aplikacji We Charge – powiedział Michał Świtaj, koordynator ds. elektromobilności marki Volkswagen.

Na co mogą liczyć kierowcy?

Początkowo aplikacja We Charge będzie łącznikiem z nowym Volkswagenem ID.3. Później dojdzie ID.4 i kolejne… Jak zapowiada firma dzięki niej będzie można sprawdzić aktualny zasięg auta, zaprogramować temperaturę we wnętrzu czy znaleźć najbliższą stację ładowania.

Reklama

Aplikacja pozwoli także na wykupienie jednej z trzech taryf: Free, Go lub Plus. W każdym z tych wariantów użytkownicy ID.3 będą mogli ładować swoje auta na stacji GreenWay.

Podstawowa taryfa We Charge Free nie wymaga wnoszenia opłaty miesięcznej. Zapewni podstawowy serwis z wykorzystaniem tylko jednej karty. To opcja przeznaczona głównie dla kierowców aut elektrycznych rzadko korzystających z publicznych stacji ładowania.

Taryfa We Charge Go w ocenie VW zaoferuje korzystniejsze ceny za każde pojedyncze ładowanie samochodu. To rozwiązanie ma trafić w gust kierowców regularnie ładujących auta na ogólnodostępnych stacjach.

Reklama

We Charge Plus to taryfa dla dużo podróżujących – dzięki niej, np. na stacjach IONITY w Niemczech zapłacą oni 30 eurocentów za 1 kWh (ok. 1,32 zł/kWh; cennik niżej).

Ceny ładowania VW ID.3 na stacjach Ionity / Volkswagen

GreenWay i VW nie podały jeszcze stawek za ładowanie przez aplikację. Ale dziś na stacjach GW dysponującego obecnie największą siecią szybkich ładowarek w Polsce, jednorazowe szybkie ładowanie (40<x≤150 kW) kosztuje 2,52 zł/kWh (plus ewentualna dopłata za długość sesji – 0,40 zł/minuta). Oczywiście są programy abonamentowe: płacąc 39,99 zł miesięcznie koszt 1 kWh spada do 1,59 zł, a przy abonamencie 99,99 zł – do 1,29 zł.

Cennik ładowania - GreenWay / Materiały prasowe

Cieszymy, że nasza sieć została wybrana przez wiodącego producenta samochodów, jakim jest Volkswagen. Od początku realizacji naszej strategii zakładaliśmy, że upowszechnienie się samochodów elektrycznych wymaga stworzenia rozbudowanej infrastruktury ładowania. Pojawienie się pojazdów z rodziny ID pokazuje, że rynek ten dynamicznie się rozwija, a samochody elektryczne będą coraz częściej widziane na naszych drogach – stwierdził Rafał Czyżewski, prezes zarządu GreenWay Polska.

Roaming ułatwiający ładowanie

Wspomniana wcześniej sieć Ionity, którą stworzyły BMW, Ford, Volkswagen, Daimler (później dołączył Hyundai oraz Kia), oferuje użytkownikom elektryków tych marek specjalne ceny. Kupując Audi e-tron czy Mercedesa EQC do e-auta jest dodawana karta uprawniająca do tańszego ładowania na stacjach Ionity (1,45 zł/kWh). Pierwszy rok karta jest darmowa, po tym czasie w przypadku Audi jej koszt to obecnie 19,80 zł (taryfa City) lub 72,60 zł (Transit) miesięcznie (do końca 2020 roku ze względu na obniżenie niemieckiego podatku VAT; wydanie nowej karty po zagubieniu – 30 zł). Do tego karty wydawane przez Audi czy Mercedesa uprawniają do tańszego ładowania w wielu innych punktach. Kierowcy elektrycznego SUV-a z Ingolstadt w przypadku Polski mają ich w sumie ok. 550, a dla porównania w Niemczech niemal 32 tys.

Korzyścią dla kierowcy jest nie tylko niższa cena, ale też porządek – na koniec miesiąca dostaje jedną fakturę, a podróżując nie musi mieć przy sobie kliku kart czy aplikacji od różnych operatorów.

Cennik ładowania - Audi / Materiały prasowe