Toyota i Lexus na jedno kliknięcie? Japoński koncern postanowił stawić czoło koronawirusowi.

– W obliczu zagrożenia epidemiologicznego, mając na uwadze zdrowie i komfort życia naszych klientów oraz pracowników sieci dilerskich, bezzwłocznie uruchomiliśmy internetowe salony u wszystkich dilerów Toyoty oraz Lexusa w Polsce – powiedział Jacek Pawlak, prezes Toyota Motor Poland. – Naszym celem było stworzenie maksymalnie prostej formy kupna nowego auta dla klientów, którzy dziś nie chcą wychodzić z domu i odwiedzać salonów sprzedaży. Osobiście uważam, że tak innowacyjna usługa będzie dalej wykorzystywana jako dodatkowy kanał sprzedaży także po okresie pandemii wirusowej – dodał.

Reklama
Toyota Corolla C-HR / Dziennik Gazeta Prawna

Platforma sprzedażowa na stronach internetowych Toyoty i Lexusa oraz dilerów obu marek pozwala połączyć się ze sprzedawcą i przeprowadzić wideokonferencję. Na życzenie przedstawiciel salonu umawia termin wirtualnego spotkania.

– W jego trakcie doradca stworzy ofertę wspólnie z klientem, wybierając m.in. kolor nadwozia oraz wnętrza, wersję wyposażenia, wzór felg, akcesoria dodatkowe czy też ofertę finansowania – powiedział dziennik.pl Robert Mularczyk, PR Senior Manager Toyota Motor Poland i Toyota Central Europe. – Wszystko dzięki funkcjom wideoprezentacji pojazdów dostępnych w salonie oraz udostępniania dokumentów przygotowanych przez sprzedawcę. Gotowa umowa kupna-sprzedaży zostanie przesłana klientowi kurierem, a auto może być dostarczone pod wskazany adres. Wszystko to bez konieczności wychodzenia z domu – wyjaśnił.

Reklama
Toyota Corolla Hybrid / dziennik.pl

Pół roku testów

Mularczyk podkreślił, że prace nad nowym systemem internetowego salonu rozpoczęły się w październiku 2019 roku. Od kilku miesięcy program był testowany w ramach pilotażu przez trzy salony sieci dilerskiej Toyoty.

– Celem było otworzenie dodatkowego kanału sprzedaży dla dilerów obu marek w Polsce. W obliczu pandemii koronawirusa Toyota Motor Poland zdecydowała się zakończyć program testowy do połowy bieżącego miesiąca, by jak najszybciej udostępnić opcję internetowego salonu wszystkim klientom – skwitował.

Toyota Camry Hybrid / dziennik.pl