Volkswagen ID. Space VIZZION jest najmłodszym przedstawicielem elektrycznej rodziny niemieckiego producenta. Tym razem w tajnych laboratoriach powstało kombi, które opływową sylwetkę typową dla aut klasy Gran Turismo łączy z przestronnością SUV-a. Stylistycznie nawiązuje do choćby już produkowanego w Zwickau kompaktowego ID.3, jednak trudno mu odmówić indywidualnego charakteru.

– Do tej pory modele z rodziny ID. pokazywały, co jest możliwe w przypadku samochodów elektrycznych w każdym typowym segmencie. ID.Space VIZZION to przedstawiciel nowej klasy – mówi Klaus Bischoff, szef Volkswagen Design.

ID. Space VIZZION jest oparty na modułowej platformie MEB, skonstruowanej przez Volkswagena dla samochodów elektrycznych nowej ery. Z nazwy można domyślić się, że pod względem wymiarów jest spokrewniony z pokazanym w 2018 roku w Genewie autonomicznym modelem ID. VIZZION, czyli limuzyną klasy wyższej w kształcie coupe (CZYTAJ WIĘCEJ>>>). Wtedy producent twierdził, że samochód z zewnątrz jest tak duży jak Passat, a w środku dzięki trzymetrowemu (!) rozstawowi osi i ukryciu akumulatorów z podłodze zapewnia przestrzeń znaną z modelu Phaeton.

Najnowszy model Volkswagena wyróżnia się doskonałą aerodynamiką, którą zapewniają m.in. precyzyjnie zaprojektowana przednia część auta oraz dach, w których są wykonane otwory kierunkujące strugę powietrza. Niski współczynnik oporu powietrza oraz wydajny elektryczny układ napędowy gwarantują mają gwarantować zasięg do 590 km (WLTP).

Wnętrze ID. Space VIZZION jest maksymalnie funkcjonalne, samochód obsługuje się intuicyjnie za pomocą cyfrowego kokpitu. Elementy wnętrza wykonano z ekologicznych materiałów, takich jak – na przykład – AppleSkin, czyli rodzaj nowej sztucznej skóry z udziałem resztek powstających przy produkcji soku jabłkowego.

Volkswagen ID. Space VIZZION to samochód prototypowy, ale nie dream car stworzony dla kaprysu. Zadebiutuje w Los Angeles 19 listopada. W wersji produkcyjnej wyjedzie na ulice pod koniec 2021 roku. Auto będzie oferowane w różnych wersjach przygotowanych na rynki Ameryki Północnej, Europy oraz Chin. Czy taki będzie elektryczny odpowiednik Passata? Oby…