Korytarz życia i jazda na suwak OBOWIĄZKOWE. Rząd zmienia prawo, to koniec blokowania drogi i szeryfowania

| Aktualizacja:

Tworzenie drogowych korytarzy życia i jazda na suwak - wreszcie zostaną usankcjonowane prawnie. Rada Ministrów właśnie przyjęła opracowany przez Ministerstwo Infrastruktury projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym, wprowadzający nowe przepisy.

wróć do artykułu
  • ~jakiś
    (2019-09-06 11:51)
    Pamiętajmy że suwak dotyczy JEDNEGO, tylko JEDNEGO auta, ciekawe jak nauczą się tego pozornie grzeczni kierowcy którzy wpuszczają po kilka aut naraz.
  • ~Kimon
    (2019-09-06 07:58)
    Proponowałbym również aby zafundować Polactwo ogólno krajową kampanię edukacyjną i nauczyć Polactwa jak sie zachowywać w relacji: kierowca-pieszy. W Polsce pieszy zupełnie się nie liczy, a przed pasami można czekać godzinami, bo żaden frajer nie umie się zatrzymać.
  • ~Laszlo
    (2019-09-05 21:12)
    Przepisów mamy sporo, ale policji brak. Całkowita bezkarność. Lerojowi radary przeszkadzały, chyba lubi szybko lecieć.
  • ~jarek
    (2019-09-05 18:31)
    A dla rozwalających rządowe limuzyny ZA NASZĄ FORSĘ nadal będzie dziwne pobłażanie?
  • ~stary
    (2019-09-05 18:26)
    Gdzie mam zjeżdżać na prawo czy lewo jak zwęzają pasy drogowe do 2 m a krawężniki robią wysokie na 20 cm , nie będę rozwalał sobie podwozia niekażdy jeździ Jeepem .
  • ~7-7
    (2019-09-05 17:58)
    U mnie Polacy zapier dalaja 180+ na terenie zabudowanym, kiedy ministerstwo za to sie wezmie, pozery !!! Na zachodzie za takie pretkosci sie idzie to puszki na 6 months
  • ~przyokazji
    (2019-09-05 17:58)
    Jeszcze powrócić do racjonalnej szybkości maksymalnej 130/godz. (to wynik NAUKOWYCH badań amerykańskich)
  • ~prezes
    (2019-09-05 17:53)
    jest pewien problem z tym zjezdzaniem troche na lewo na lewym paise w miastach.W Krakowie sa czesto takie sytuacje,np.na zakorkowanej al.29 Listopada,ze karetki czy straz pozarna musza jechac na prawo na buspas,bo w lewo nie ma gdzie sie przesunac,jest zaraz bariera po lewo.Co do takich sytuacji ten nowy przepis tez powinien podac wyjscie z sytuacji-moze maksymlane zjechanie na prawo tych,co sa po prawej stronie?-ale czasem nadal brakuje meijsca w srodku,bo ci po lewo nie maja jak sie na lewo przesunac,najgorzej jest ze straza pozarna,bo oni maja szerokie wozy gasnicze.Powinnien tez byc przepis regulujacy sytuacje co robi pojazd uprzywilejowany na swiatlach gdy ma wolny buspas lub pas awaryjny na autostradzie-czy on ma jakos wskazac co wybiera-pas awaryjny czy korytarz ratowniczy w srodku?Jak sie go widzi za soba,ze wyje i swieci to czasem nie bardzo wiadmo co woli-oni czasem maja tez dylemat,bo np.na al.29 Listopada za chwile chca skrecic w lewo aby jechac np.na Zabiniec,na ul.Zdrowa,w lewo.Wtedy im pasuje korytarz po srodku do szybkiego skretu w lewo.To jakos powinno byc rozwiazane technicznie-np.powinni miec po bokach takie duze czerwone swiatla (aby nie mylic z tymi niebieskimi,ktore migaja) i zapalac to,w ktora strone chca jechac.Niby maja zwykle kierunkowskazy ale czasem ich nie widac w tlumie aut,bo sa czasem nisko lub jesz zla widocznosc.Takie duze czerwone swiatlo w lewo znaczyloby,ze on szuak korytarza w srodku,bo chce jechac potem w lewo.To taki moj pomysl,bo z tym jest w miesice czesto problem.Znam to z Krakowa.

Może zainteresować Cię też: