Volkswagen podczas wrześniowego salonu samochodowego we Frankfurcie będzie świętować dwie światowe premiery. Pod hasłem "Nowy Volkswagen" po raz pierwszy zostaną zaprezentowane publicznie nowe logo i nowa identyfikacja wizualna marki oraz nowy samochód elektryczny – ID.3, który w dziejach VW zapoczątkuje erę elektromobilności. Jak zapewniają przedstawiciele niemieckiego producenta, prace nad transformacją rozpoczęły się prawie 4 lata temu. I w przeciwieństwie do typowej praktyki w tej dziedzinie, nowa identyfikacja wizualna nie została opracowana przez agencje zewnętrzne, ale przez zespół, którzy stworzyli styliści i marketingowcy VW.

Symbolem historycznych zmian ma być nowe logo – nowocześniejsze, jaśniejsze i prostsze. Zredukowano je do niezbędnych elementów.

– Nowe logo jest płaskie i dwuwymiarowe. Umożliwi to bardziej elastyczne korzystanie z niego i będzie łatwo rozpoznawalne w mediach cyfrowych. Dotyczy to również nowych dokumentów marki, w których pojawią się nowe piktogramy, typografia i kolory – zachwalają ludzie z Volkswagena.

Z przecieków do prasy wynika, że widoczną na pierwszy rzut oka zmianą będzie rezygnacja z niebieskiego tła i trójwymiarowości (parametry obowiązujące od 2000 roku). Nowe logo stawia na czerń – dzięki temu przypomina firmowy znak VW stosowany w okresie powojennym (od 1945 do 1967).

Operację zmiany logotypów podzielono na kilka etapów. Początkowo ich wdrożeniem objęci będą dilerzy w Europie, a w październiku w Chinach. Następnie, od początku 2020 roku, nowe oznaczenia pojawią się w Ameryce Północnej i Południowej, a także w pozostałej części świata. W sumie obejmą 171 rynków. W ponad 10 tys. placówek dilerów i partnerów serwisowych na świecie zastąpionych zostanie około 70 tys. logotypów.

Przedstawiciele marki podkreślają, że zmiana identyfikacji wizualnej Volkswagena będzie jedną z największych operacji tego typu w branży na świecie.