Samochód elektryczny lepszy niż spalinowy? Volkswagen obala 12 mitów na temat aut na prąd

| Aktualizacja:

Samochody elektryczne i sposoby ich eksploatacji otacza niepewność. Kierowcy obawiają się m.in. ceny, kosztów utrzymania, zbyt długiego czasu ładowania czy ograniczonego zasięgu. Inżynierowie Volkswagena postanowili stawić czoło mitom ze świata elektromobilności.

wróć do artykułu
  • ~rysiek
    (2019-08-01 12:39)
    Inżynierowie? Chyba inżynierowie marketingu i dobrego bajeru
  • ~Ugluk
    (2019-08-01 15:24)
    Naprawdę ktoś uważa, że państwo (polskie, niemieckie itp) zrezygnuje z podatków upchanych w benzynę? Im więcej będzie elektryków tym podatki i akcyza związane z prądem będą szły do góry
  • ~Folksmann SSlawek
    (2019-08-01 12:42)
    Już biegnę kupić tego niemiecki ego smchelzwagena . Niemieccy emeryci potrzebują takiego wsparcia a i na imigrantów trochę kapnie z podatku.
  • ~reg
    (2019-08-01 13:32)
    Promujecie złodziei i oszustów promowaniem ich w prasie. Nie wstyd wam dzienniku, czy moze już zapomnieliście o aferze spalinowej?
  • ~ivo
    (2019-08-01 13:37)
    Na samochody elektryczne patrzę optymistycznie. To lepsza technologia niż japońskie hybrydy czy wodór.
  • ~jarek
    (2019-08-01 20:40)
    Prostacka reklama byle czego za OGROMNĄ forsę. ;)
  • ~gostom
    (2019-08-01 18:55)
    Niemcom groźii fiasko. Niemieckie Elity i Politycy za mocno wychylili się z okna zapraszając Polskę i resztę Europy wschodniej do wtedy jeszcze obfitego stołu. Teraz okazało się. źe Wschód najadł się do syta i bekając odchodzi od stołu i wymaga więcej. A na prezenty i dalsze imprezy Niemiec nie ma juź kasy. Powstało koło diabelskie, z którego trudno wyjść.
  • ~A ja sobie
    (2019-08-01 16:14)
    spokojnie bez nerw i pośpiechu jadę moim nie elektrycznym lecz limitowanym Rolls Roycem z nieekologiczną pojemnością 6.8 litra.Prymitywna plastikowa Tesla bez skóry chromu drewna to mój target.
  • ~A jednak atom
    (2019-08-01 12:31)
    Brakuje im pradu w sieci ?.
  • ~zen-ek
    (2019-08-02 04:45)
    Polskie elektrownie są na granicy wydolności według doniesień prasowych, więc skąd nagle nie ma problemu, skoro aby nie było przerw w dostawach energii elektrycznej potrzebnych jest wybudowanie kilku elektrowni atomowych.
  • ~abc122
    (2019-08-01 20:53)
    Większej ściemy już dawno nie czytałem :-) "W niedalekiej przyszłości" - to może niech VW pomyśli od razu o teleportacji, też już jest "w niedalekiej przyszłości" :-)
  • ~les
    (2019-08-01 18:51)
    Jezeli elektryczne samochody maja baterie to dlaczego nie zamontuja slonecznych paneli na dachu samochodu ladujacych baterie moze to by wyduzylo jazde samochodem ,wiadomo ze te sloneczne panele pobierajac energie zasilaja baterie moze nie tak mocno ale wspomagalo by
  • ~Pp
    (2019-08-02 06:20)
    Skrócenie czasu ładowania do pół godziny oznacza, że trwa to nadal dziesięć razy dłużej, niż tankowanie. Wychodzi zatem, że elektryk nadal nadaje się do jazdy na trasie dom-praca-zakupy, ale nie nadaje się do dalszych wyjazdów. Niewielka poprawa zasięgu nic tu nie zmienia. Pozdrawiam.
  • ~Krzysztof
    (2019-08-02 12:08)
    Boki zrywam. Nie ma żadnych konkretów co do czasu ładowania. Ile trwa całkowite naładowanie baterii bo mowa tu o 70-80 proc. Czy baterie będą własnością czy idą w leasing? Czy zastosowane baterie są bezpieczne bo testy są bardzo niepokojące. Jak oddziaływuje klimatyzacja lub ogrzewanie na zasięg? Jakie koszty napraw, sewisowania? Snob zapłaci wszystko.
  • ~Artur
    (2019-08-02 09:37)
    A jakieś niezależne badania? Bo raczej trudno uznać pracowników VW za bezsrtronnych>
  • ~termit
    (2019-08-03 13:45)
    No cena nie jest póki co dostepna dla przeciętnego Polaka. Nad tym trzeba by sie grubo pochylić tam na górze, ale reszta juz działa sprawniej. Infrastruktura robi coraz wiekszy postep - widac ze w miastach coraz czesciej mozna wyłapac ładowarke greenwaya. Dla mnie ładowanie w domu nie wchodzi w gre. W trasie jestem caly tydzien - jedyne rozwiazanie to greenway
  • ~Marek Żuławski
    (2019-08-02 07:31)
    Samochody elektryczne w miastach będą mniej uciążliwe dla pieszych i rowerzystów wdychających na ulicach spaliny. Nadzieja na cichszą jazdę prysła wraz ustawą nakazującą generowanie takiego samego hałasu jak spalinowe. Preferencyjne udogodnienia dla elektryków obowiązują na zachętę ale pamiętajmy, że z nich teraz korzystają ci, którzy wydali na zakup auta znacznie więcej. Z czasem ceny się zrównają a preferencje znikną. Koszt przejechanego kilometra też wzrośnie, bo chwilowy brak akcyzy jest możliwy tylko przy marginalnym udziale ilościowym w ogólnym ruchu. Zaoszczędzi się na kosztach eksploatacji skomplikowanego napędu spalinowego i te środki przeniesie na kosztowne nośniki energii (akumulatory).W ogólnym bilansie od strony użytkownika będzie miejscami lepiej a miejscami gorzej. Ale to jest niezbędne, jeżeli energetyka ma przejść na źródła energii inne niż spalanie.To jedyna szansa przetrwania cywilizacji.Na dodatek nie wiadomo, czy to się uda. Co do motoryzacji - to nawet magia i napęd siłą woli nie pomogą, bo samochód staje się już bezużyteczny z powodu braku miejsca do jego przemieszczania i parkowania. I wybijcie sobie z głów dalszą rozbudowę dróg, bo to zarzyna przyrodę nie gorzej niż emisja CO2. Mądre głowy radzą, żeby się przesiadać na rowery albo chodzić pieszo ale nieliczni rowerzyści już się nie mieszczą na ścieżkach rowerowych i chodnikach a drogi dawniej służące do jazdy są totalnie zawalone przez stojące w korku lub zaparkowane samochody. Potrzebne są rozwiązania systemowe. Porównajmy z telekomunikacją; CB radio czy GSM? Motoryzacja poszła tą drogą, co CB. Gdyby tak się stało w telekomunikacji, nie mielibyśmy internetu ani natychmiastowej możliwości rozmowy z kimkolwiek, kogo nr znamy.