Volkswagen uruchomił europejski system rezerwacji swojego pierwszego elektrycznego modelu z nowej rodziny ID. – Volkswagena ID.3. I okazuje się, że internetowy system chwilami nie był w stanie sprostać liczbie korzystających z niego osób. W ciągu doby w całej Europie przyjęto ponad 10 000 rezerwacji, a ich liczba podobno rośnie z każdą godziną. Niemiecki producent na początek "rzucił na rynek" ograniczoną do 30 tys. egzemplarzy specjalną wersję ID.3 1st Edition.

Reklama

– W ciągu zaledwie 24 godzin ponad 10 tys. osób dokonało rezerwacji Volkswagena ID.3 1st Edition. Tak duże zainteresowanie w tak krótkim czasie zdecydowanie przekroczyło nasze oczekiwania. Rodzina ID. sprawi, że elektryczna mobilność będzie dostępna dla szerokiego grona odbiorców – powiedział dziennik.pl Tomasz Tonder, dyrektor PR Grupy Volkswagen.

A ile kosztuje ID.3? W Polsce wpłata początkowa wynosi 5 tys. zł. Najtańszy bazowy Volkswagen ID.3 o mocy 115 kW (ok. 160 KM) ma kosztować na naszym rynku poniżej 130 tys. zł.

To oznacza, że nowy elektryk VW będzie o ok. 40 tys. zł tańszy od obecnego e-Golfa, który dziś ceni się na ok. 169 tys. zł. I będzie też kosztował tyle ile Golf z silnikiem wysokoprężnym o podobnej mocy z porównywalnym wyposażeniem.

Volkswagen
Reklama

Elektryczny Volkswagen ID.3 1ST ma zasięg do 420 km (wg WLTP). ID.3 w podstawowej odmianie będzie kosztować w Niemczech mniej niż 30 tys. euro, a ekskluzywna wersja specjalna ID.3 1ST jest oferowana za mniej niż 40 tys. euro. Osoby, które zdecydują się na wstępną rezerwację, a później na kupno ID.3 1ST w cenie auta otrzymają Wallbox o maksymalnej mocy ładowania 11 kW.

Seryjne auto będzie oferowane również z małą baterią (45 kWh) – przejedzie 330 km. A z dużą (77 kWh) zapewni imponujące 550 km zasięgu.

Volkswagen

Volkswagen ID.3 jest oferowany w czterech kolorach i w trzech wersjach wyposażenia do wyboru, w każdej wersji z obręczami kół o dużej średnicy oraz z bogatym wyposażeniem. Bazowy ID.3 ma wiele urządzeń z zakresu komfortu, np. system Voice Control oraz system nawigacyjny, ID.3 Plus ma dodatkowo reflektory IQ Light oraz nadwozie lakierowane w dwóch kolorach, z kolei wersja ID.3 Max została wyposażona w duży panoramiczny szklany dach oraz wyświetlacz head-up wykorzystujący technologię rzeczywistości rozszerzonej.

Volkswagen / Friso Gentsch

Produkcja ID.3 rozpocznie się pod koniec 2019 roku. Pierwsze samochody trafią do kierowców w połowie 2020 roku. Nowego elektryka VW można zamawiać przez specjalną stronę internetową – www.volkswagen.pl/prebooking

Volkswagen przewiduje średnią sprzedaż ID.3 na poziomie 100 tys. egzemplarzy rocznie.

Volkswagen

W fabryce w Zwickau, gdzie ten elektryczny VW będzie powstawać wyprodukowano już 200 sztuk aut przedseryjnych. Zakład ma dziennie wytwarzać 1500 aut elektrycznych na potrzeby marek należących do Grupy Volkswagen.

Volkswagen / Oliver Killig

ID.3 będzie pierwszym autem Volkswagena stworzonym w oparciu o modułową platformę MEB przeznaczoną do konstrukcji aut elektrycznych. Po ID.3 do sprzedaży trafią kolejne modele, których zwiastunami są studyjne ID. CROZZ, ID. VIZZION oraz ID. ROOMZZ.

W ten sposób marka Volkswagen zamierza stać się do 2025 roku czołowym producentem aut elektrycznych na świecie. Oferta obejmie ponad 20 wyłącznie elektrycznych modeli, sprzedaż ma wynieść ponad milion egzemplarzy rocznie.

Volkswagen / Friso Gentsch