Fiat Tipo nie tylko w Polsce jest najpopularniejszym modelem tej marki i najczęściej kupowanym autem kompaktowym CZYTAJ WIĘCEJ>>. Na szczycie segmentu stoi także we Włoszech. A w siedmiu innych krajach europejskich zalicza się do top10 (około 70 proc. wszystkich samochodów Tipo jest sprzedawanych poza granicami Italii). Teraz firma zdecydowała się podbić stawkę nad Wisłą… 

Na polskie drogi nadciąga nowa gama Tipo sedan, hatchback i kombi w czterech wersjach wyposażenia: Street, Mirror, nowy S-Design i Sport.

Fiat Tipo Sport powstał na bazie nowej odmiany S-Design i wygląda bardzo dobrze. Samochód występuje tylko jako 5-drzwiowy hatchback. Od bazowego modelu odróżniają go na sportowo stylizowane zderzaki, nakładki na progi i nowe oprawki świateł przeciwmgielnych. Dyfuzor plus spojler na dachu zamykają tył auta.

Wnętrze przeszło całkowitą metamorfozę. Zyskało na jakości. W oczy rzucają się fotele pokryte materiałowo-skórzaną tapicerką. Także deska rozdzielcza dzięki wstawkom polakierowanym na czarno i szaro wskoczyła o poziom wyżej. Do odnowienia przyczyniły się nowe dodatki na tunelu centralnym oraz panelach drzwi.

Fiat Tipo S-Design od dotychczas oferowanych w Polsce wersji będzie różnić się ekskluzywnym malowaniem nadwozia – kierowcy mogą teraz zamówić czerwony kolor karoserii Rosso Passione połączony z czarnym dachem. Także szeroki grill lśniący czernią niczym fortepian przebiegający przez cały przód będzie jego znakiem szczególnym. Identycznym lakierem pokryto również wloty powietrza i obudowy lusterek. W oko wpadają 18-calowe alufelgi i przyciemniane tylne szyby. W Tipo S-Design dostępne są też reflektory Bi-Xenon. Zdaniem producenta takie lampy oświetlają drogę o 30 proc. skuteczniej niż zwykłe. We wnętrzu czekają fotele pokryte materiałowo-skórzaną tapicerką.

Tipo Sport i S-Design można mieć z silnikiem benzynowym 1.4/95 KM lub turbodieslem 1.3 Multijet/95 KM. Nowością w gamie są jednostki 1.4 T-Jet o mocy 120 KM i 1.6 Multijet/120 KM (współpracuje z automatyczną skrzynią biegów DCT).

Tipo Sport i S-Design mają w standardzie system Uconnect z siedmiocalowym dotykowym wyświetlaczem z integracją systemu Apple CarPlay lub Android Auto.

Tipo w nowej wersji Street ma trafić w gust młodych kierowców. Auto jest wyposażone w 16-calowe alufelgi polakierowane błyszczącą czernią i przyciemniane tylne szyby. Od nadwozia odcinają się ciemne obudowy lusterek zewnętrznych i klamki oraz kontrastowa osłona chłodnicy. Komfort jazdy powinny podnieść reflektory LED funkcją świateł do jazdy dziennej.

Wersja Mirror powinna przypaść do gustu zakręconym na punkcie łączności ze światem. Ta odmiana Tipo w standardzie oferuje system Uconnect HD LIVE z 7-calowym wyświetlaczem dotykowym, który może zostać zintegrowany z system Apple CarPlay lub Android.

Auto można zamówić w nowym niebieskim kolorze Venezia, do którego producent serwuje chromowane dodatki (klamki, obramowania okien, dolny profil osłony chłodnicy, ramki świateł przeciwmgielnych oraz obudowy lusterek). 16-calowe alufelgi są diamentowane.

Nowe wersje Fiata Tipo S-Design i Sport pojawią się w Polsce od połowy marca 2019. Jednak zamówienia będzie można składać od 20 lutego.

A jeśli ktoś szuka nowego Tipo sedan to obecnie najtańsza oferta na rynku dotyczy modelu z benzynowym silnikiem 1.4/95KM w cenie 43,2 tys. zł.

Wyposażenie standardowe zawiera już m.in. klimatyzację, radio z portem USB, sześć poduszek powietrznych centralny zamek sterowany z pilota w kluczyku, światła do jazdy dziennej, elektrycznie sterowane szyby przednie oraz elektrycznie wspomagany układ kierowniczy z dwoma trybami pracy wraz z dwupłaszczyznowo regulowaną kolumną kierownicy (wcześniej ten konkretny samochód dostępny od ręki u dilera był wyceniony na 48,5 tys. zł).