Fiat Tipo w styczniu 2019 roku zanotował najlepszy wynik sprzedaży do klientów indywidualnych (nie na firmę) w segmencie aut kompaktowych. Miejsce na tronie w tej klasie zapewniło Tipo aż 626 rejestracji dokonanych w ubiegłym miesiącu przez osoby prywatne (dane CEPiK). Polacy najczęściej wybierali czterocylindrową jednostkę benzynową 1.4/95 KM (127 Nm przy 4500 obrotów/min) połączoną z sześciobiegową skrzynią manualną (stanowi ok. 90 proc. sprzedażny).

W klasie kompakt wyższość Fiata Tipo musiały uznać kolejno: Skoda Rapid (532 prywatnych rejestracji), Hyundai Tucson (513), Skoda Octavia (499), Dacia Duster (472), Opel Astra 442 i Kia Sportage (437). Przynajmniej tak wynika z analizy instytutu Samar.

A całkowita sprzedaż tego modelu Fiata wyniosła w styczniu 992 sztuki – czym zasłużył na siódmą lokatę w Top10.

Analitycy rynku zauważają, że styczniowy wynik to już kolejny rekordowy miesiąc Fiata Tipo. W zeszłym roku polscy kierowcy kupili aż 8058 sztuk tego modelu, co stanowiło 62 proc. wszystkich zarejestrowanych nad Wisłą nowych samochodów marki z Italii. W 2018 roku Tipo zdobył trzecie miejsce w klasie aut kompaktowych wśród klientów indywidualnych.

Tipo bestsellerem Fiata

– Tipo to model światowy, który reprezentuje najważniejsze koncepcje charakterystyczne dla marki Fiat: funkcjonalność, prostotę i styl. Wartości te odpowiadają na potrzeby polskich kierowców, którzy pokochali Tipo od dnia wprowadzenia na rynek w 2016 wersji sedan – powiedział dziennik.pl Rafał Grzanecki, dyrektor marketingu FCA.

Jego zdaniem do wysokiego wyniku styczniowej sprzedaży przyczyniła się również ogłoszona na początku tego roku wyprzedaż samochodów Fiata z rocznika 2018.

– U dilerów czeka szeroka gama modeli Tipo, teraz w cenach niższych nawet do 12 tys. zł. Wyprzedaż kończy się 31 marca 2019 r. lub wraz z wyczerpaniem dostępności – wyjaśnił Grzanecki.

Jeśli ktoś szuka nowego Tipo sedan to obecnie najtańsza oferta na rynku dotyczy czerwonego jak wóz strażacki modelu z benzynowym silnikiem 1.4/95KM w cenie 43,2 tys. zł.

Wyposażenie standardowe zawiera już m.in. klimatyzację, radio z portem USB, sześć poduszek powietrznych centralny zamek sterowany z pilota w kluczyku, światła do jazdy dziennej, elektrycznie sterowane szyby przednie oraz elektrycznie wspomagany układ kierowniczy z dwoma trybami pracy wraz z dwupłaszczyznowo regulowaną kolumną kierownicy (wcześniej ten konkretny samochód dostępny od ręki u dilera był wyceniony na 48,5 tys. zł).

Siedem wcieleń Tipo i nowe silniki

Dziś rodzinę Tipo tworzą trzy wersje nadwoziowe (sedan, hatchback i kombi Stadion Wagon), dostępne w trzech wersjach wyposażenia Pop, Easy i Lounge. Dodatkowo w 2019 roku dołączyły aż cztery nowe wersje wyposażenia: Mirror, Street, S-Design i Sport.

– Wersja Mirror jest przeznaczona dla rodzin, dla których szczególnie ważna jest łączność ze światem, natomiast Street łączy wyjątkowy styl z przestronnością i wygodą, stanowiąc idealną propozycję dla młodych kierowców – wyjaśnił Grzanecki

Odmiana S-Design to odnowiona stylistyka karoserii i wnętrza. Auto jest dostępne w czerwonym kolorze (Rosso Passione) połączonym z czarnym dachem (opcja na zamówienie). Poza tym są jeszcze lakiery szary Metropoli, czarny Cinema, biały Gelato i szary Colosseo.

Nowa wersja Sport została przygotowana we współpracy z marką Mopar. Ta odmiana wygląda chyba najbardziej atrakcyjnie.

Tipo Sport i S-Design można mieć z silnikiem benzynowym 1.4/95 KM lub turbodieslem 1.3 Multijet/95 KM. Nowością w gamie są jednostki 1.4 T-Jet o mocy 120 KM i 1.6 Multijet/120 KM (współpracuje z automatyczną skrzynią biegów DCT).

Tipo Sport i S-Design mają w standardzie system Uconnect z siedmiocalowym dotykowym wyświetlaczem z integracją systemu Apple CarPlay lub Android Auto.