Skoda w 2018 roku ustanowiła rekord – czeska marka dostarczyła 1,25 mln aut na całym świecie. Do historycznego wyniku przyczynili się też kierowcy nad Wisłą – 10 rok z rzędu Skoda została liderem polskiego rynku, sprzedając 69 565 samochodów.

Plan na 2019 rok przewiduje kontynuację ofensywy. Na polskie drogi wjedzie m.in.: Skoda Scala, Superb w nowej odsłonie i z napędem hybrydowym, pierwsze auto w pełni elektryczne oraz najmniejszy SUV marki czyli Kamiq.

I jak się okazuje nie tylko samymi samochodami Skoda chce walczyć o kierowców nad Wisłą. W umocnieniu pozycji na tronie i w szybszym dotarciu do jeszcze większej liczby klientów ma pomóc nowatorski sposób sprzedaży aut.

Rewolucja pod koniec lutego

Po raz pierwszy na polskim rynku, nowe samochody marki Skoda w leasingu będzie można wybrać przez internet, bez wychodzenia z domu. Pod koniec lutego ruszy platforma online aut z finansowaniem leasingowym, która będzie dostępna zarówno dla klientów biznesowych, jak i indywidualnych.

– Nowością, którą wraz z platformą zaprezentuje Skoda, jest leasing konsumencki. Dzięki temu klient indywidualny, podobnie jak biznesowy, będzie mógł wziąć na określonych przez siebie warunkach samochód w leasing – powiedziała dziennik.pl Klaudyna Gorzan, kierownik ds. PR marki Skoda w Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.

Według raportu "E-commerce w Polsce 2018. Gemius dla e-Commerce", odsetek internautów robiących zakupy online wzrósł w poprzednim roku do 56 proc. Skoda najwidoczniej wyczuła pismo nosem i postanowiła wykorzystać okazję.