Przegląd techniczny samochodu pod kontrolą rządu. Zobacz, jakie kary i opłaty wprowadzą nowe przepisy

| Aktualizacja:

Kierowców i Stacje Kontroli Pojazdów czeka rewolucja w przeglądach technicznych. Rząd przyjął projektu ustawy, która wprowadza wyższą karę za przeprowadzenie obowiązkowego badania technicznego po wyznaczonym terminie i nową opłatę jakościową.

wróć do artykułu
  • ~pamiętający
    (2018-10-31 14:37)
    Za rządów PO każdy artykuł o karaniu kierowców czy o fotoradarach wywoływał lawinę "opinii" lżących władze. Bo wg zabierających głos plujów mandaty i fotoradary były szykanowaniem i upodlaniem Polaków przez reżim postępujący gorzej niż gestapo. Po wyborach nagle się okazało że radary i mandaty są dla naszego dobra i ratowania życia i bezpieczeństwa Polaków. I wyPISują to te same osoby które przedtem pluły. Z tego wynika że wtedy wyzwiska a teraz pochwały były i są z inspiracji KC PIS rozsyłane w wytycznych do swych płatnych klakierów. Czyli jak się wyrazili niektórzy politycy PISu do "Gwardii Kaczyńskiego". Bo to on po wygranych wyborach dziękował swej gwardii za niemal całkowite zawładnięcie opiniami na wszystkich internetowych forach.
  • ~ajax
    (2018-10-31 15:35)
    Nowe podatki, daniny, opłaty, podwyżki, dojna zmiana nie odpuszcza i się rozkręca!?Jak to prezes Jarosław mówił mniej więcej-"... żeby zarabiać tyle co Niemcy to musimy mieć porównywalne PKB z nimi..". Ale to, że ceny w sklepach czy różnego rodzaju opłaty mamy już na poziomie Niemiec, to już nie musimy mieć PKB porównywalnego do Niemiec!?
  • ~anielka zdrojewska
    (2018-10-31 16:30)
    Wiecej uwagi kar i kontroli powinno byc skierowane dowypasionych drogich samochodow, pod kolami ktorych ginie najwiecej osob a wprowadzenie restrykcji do starszych samochodow jest rykoszetem uderzenie w biedniejszych kierowcow. jak wyeliminujecie starsze samochody to dopiero bedzie na drogach wesolo .
  • ~SJJ
    (2018-10-31 16:32)
    Ja sié zgadzam, by zaostrzac przepisy dla kierowców. Akurat Swiatkiem jestem w pewnej sprawie, gdzie Rzád powinien surowo zadziałac - chodzi o przedłuzanie waznosci praw jazdy tym obywatelom, którzy ukonczyli 80 lat. Moim zdaniem nie powinno sié im przedłuzac tych, poniewaz nie sá oni w pełni sprawni tak fizycznie jak i umysłowo. Ich raflexy nie sá w pełni odpowiednie, by bezkolizyjnie i odpowiedzialnie prowadzic samochody, tym narazajác nie tylko samych siebie a i reszté obywateli na drodze. Z tym nalezy zrobic pozádek.
  • ~wiemm
    (2018-10-31 17:06)
    Polacy i elektort pisu,byli przekonani,że przejęcie przez rządzących kontroli pojazdów samochodowych,zapewni wiekrze bezpieczeństwo na drogach,nie tylko pieszych ale i kierowców,Setki ludzi z ministerstw,przez trzy lata,wymyslili wielkie zmiany dla KIEROWCÓW.Zmiany te to wzrost opłat ,biurokracji ,nakazów i zakazów, A GDZIE POPRAWA BEZPIECZEŃSYWA,EKOLOGIA.Wprowadzona USTAWA NA WZÓR KACZYŃSKIEGO,ROBI Z KIEROWCÓW WROGÓW I DOJNĄ KROWE.Zadziwia że taka miernota i bubel,został uchwalony przez sejm.Tam też niema ludzi myslacych?.
  • ~igor
    (2018-10-31 17:58)
    Ustalającym te przepisy wydaje się, że jak samochód nie przejdzie badania technicznego to jego właściciel natychmiast pójdzie do salonu i kupi sobie nowy. Niektórzy decydenci są całkowicie oderwani od rzeczywistości.
  • ~Georg
    (2018-10-31 19:03)
    Dobra zmiana daje wam popalić i dobrze należy się ;w RFN za opóźnienie się z badaniem płaci się 11 € niezależnie od opóźnienia a nowy TUV daje się na pełny nowy okres ;ja opóźniłem się o rok zapłaciłem i dostałem na kolejne 2 lata haha
  • ~cccc
    (2018-10-31 19:44)
    Oby to był koniec złomu na polskich drogach, taką mam nadzieję.
  • ~tajfun
    (2018-10-31 19:45)
    Kary powinny być wyższe w pierwszej kolejności za spowodowanie wypadku.
  • ~zorro
    (2018-10-31 22:23)
    i bardzo dobrze, ciemny lud trzeba strzyc przy samej skórze
  • ~25 letni audik
    (2018-11-01 00:47)
    co ja teraz poradzę jak diagnosta nie weźmnie odemnie w łapę to grata swego będę musiał oddać na złom
  • ~Joanna
    (2018-11-01 11:07)
    Może wreszcie zaczniecie kontrolować szybkość na drogach, jazdy po czerwonym świetle i karać, przecież w PL nie płaci sie mandatów! Dajcie pieniądze policji żeby zaczęła pracować, gdzie są kamery szybkości wszędzie na świecie sa tylko nie tu. Tu strach jeździć ulicami!!!!! czy naprawdę stać nas na leczenie i śmierc tylu osób w wypadkach?
  • ~Joanna
    (2018-11-01 11:08)
    Zamiast nowych podatków kary za szybkość, zarobicie 100 razy więcej.
  • ~Polanski
    (2018-11-01 11:10)
    Ciekawe jak to rozwiązano w Stanach? Może ten miliard samochodów może przebadać dowolny warsztat samochodowy który ma koncesję?
  • ~sof
    (2018-11-03 12:56)
    "... opłatę przeznaczoną na zapewnienie "wysokiej jakości badań technicznych", czyli tzw. opłatę jakościową, ... " najpierw sejm ( 2009 rok) powoduje, że stację kontroli może otworzyć każdy i powstają ich setki, później rząd kombinuje jak nad tym zapanować, a rzeczona opłata to kolejna bzdura i wstyd, że ktoś jest w stanie w to uwierzyć.
  • ~Diagnosta
    (2018-11-04 18:09)
    To teraz kolejny bałagan: pobieram opłatę za badanie techniczne 98 zł ( w tym 3,5 zł opłaty jakościowej która nie jest przychodem stacji kontroli a jedynie TDT) do tego 1 zł opłaty ewidencyjnej. Na paragonie dotąd było 98 zł plus dowód zapłaty że pobrano 1 zł opłaty ewidencyjnej. Teraz pojazd spóźni się ponad 45 dni. Pobieram dodatkowo 50% opłaty za badanie techniczne, które będzie w całości oddane TDT Jaki dowód zapłaty tej kary mam wydać klientowi? Jeżeli dobiję 49 zł do opłaty za badanie właściciel SKP zapłaci od tej kwoty 23% VAT i 19% podatek dochodowy - a kasę w całości weźmie TDT. Czyli co - właściciel SKP dopłaci do badania. Wniosek jeden - właścicieleSKP nie pozwolą diagnostom wykonywać badań przeterminowanych z dopłatą 50% bo te 50% muszą oddać TDT a nie wypracowano procedury wystawienia na to pokwitowania. Będzie to obłożone VAT-em czy nie. Będzie to przychodem przedsiębiorcy - nie. Więc dodatkowe 45 zł kary nie powinno być wbijane na kasę fiskalną. Na to nie zgodzi się żaden Urząd Skarbowy. Ja widzę to tak - po wejściu tego bubla nikt nie będzie chciał wam zrobić przeglądu po 45 dniowym spóźnieniu. Środowisko SKP i diagności są przeciwni tej karze, ale pazerność TDT nie zna granic. Opłata jakościowa da TDT około 52 miliony złotych rocznie. Mamy 20 mln zarejestrowanych w cepik pojazdów. Zakładam, że 15 milionów istnieje fizycznie, 5 milionów to tzw martwe dusze i pojazdy które nie przyjeżdżają i nie będę przyjeżdżać na badania, Tyle w temacie, Będzie bajzel.
  • ~kerowca tak tak
    (2018-11-05 08:35)
    hadziaje z pisolandu szukaja dalej ale pieniedzy nie bezpieczenstwa
  • ~fxdthy
    (2018-11-05 10:17)
    kiedy wreście się obudzisz Narodzie przed upodleniem i gnębieniem
  • ~Jerzy W.
    (2018-11-06 16:53)
    A może tak wziąć się do roboty i bezwzględnie trzepnąć tych co szaleją bez OC?
  • ~sai
    (2018-11-11 09:31)
    Ja pirdole! Mam np. samochód, który w chwili obecnej jest uszkodzony i z niego nie korzystam. Celowo nie robię PT, bo i po co? I tak bym na stację nie dojechał :P Płacę tylko OC. Z jakiej racji mam być karany za to, jak zawiozę naprawiony samochód na PT???

Może zainteresować Cię też: