Przegląd techniczny samochodu pod kontrolą rządu. Zobacz, jakie kary i opłaty wprowadzą nowe przepisy

| Aktualizacja:

Kierowców i Stacje Kontroli Pojazdów czeka rewolucja w przeglądach technicznych. Rząd przyjął projektu ustawy, która wprowadza wyższą karę za przeprowadzenie obowiązkowego badania technicznego po wyznaczonym terminie i nową opłatę jakościową.

wróć do artykułu
  • ~kondzio
    (2018-11-30 10:34)
    Tylko sie za kieszeń trzymać, uczciwych powinni nagradzać a nie tylko podnosić opłaty non stop. Starczy, że oc i paliwo drogie. Dobrze, że chociaż części oe delph niedrogie a silnik małolitrażowy i oszczędny po mieście.
  • ~wójek
    (2018-11-20 23:44)
    W Polsce wypadki sa najczesciej powodowane przez pijanych kierowców, nadmierna predkosc i brawure a nie przez stare samochody... kolejny pomysl zeby wyciagnac kase na 500+
  • ~Miłośnik motoryzacji
    (2018-11-20 20:06)
    I co jeśli teraz mam auto w którym przeprowadzam remont i staram się doprowadzić auto do oryginału i jeździć fajnym klasykiem (który aktualnie nie ma przeglądu bo był w fatalnym stanie technicznym) mam teraz płacić więcej bo co ? Bo chcę aby klasyka motoryzacji przetrwała? Jest to chore , może niech zaczną dawać wyższe mandaty za spowodowane wypadki i wykroczenia a nie uderzają w ludzi którzy albo chcą zrobić fajny projekt starszego auta albo ktoś kto zarabia najniższą krajową i liczy każdy grosz i nie będzie go akurat stać na przegląd i będzie musiał płacić więcej bo się spóźni? Wbijacie nóż w uboższą część społeczeństwa. Wstyd mi że mieszkam w kraju którym rządzi banda idiotów...
  • ~Woszu
    (2018-11-20 10:01)
    Od kilku lat remontuje gruntownie swoj samochod, rzecz jasna nie ma już ważnego badania technicznego. Gdy skończę od razu czeka mnie KARA. A co z motocyklami? Gdy w dniu planowanego przeglądu będzie lało z nieba?
  • ~sai
    (2018-11-11 09:31)
    Ja pirdole! Mam np. samochód, który w chwili obecnej jest uszkodzony i z niego nie korzystam. Celowo nie robię PT, bo i po co? I tak bym na stację nie dojechał :P Płacę tylko OC. Z jakiej racji mam być karany za to, jak zawiozę naprawiony samochód na PT???
  • ~Jerzy W.
    (2018-11-06 16:53)
    A może tak wziąć się do roboty i bezwzględnie trzepnąć tych co szaleją bez OC?
  • ~fxdthy
    (2018-11-05 10:17)
    kiedy wreście się obudzisz Narodzie przed upodleniem i gnębieniem
  • ~kerowca tak tak
    (2018-11-05 08:35)
    hadziaje z pisolandu szukaja dalej ale pieniedzy nie bezpieczenstwa
  • ~Diagnosta
    (2018-11-04 18:09)
    To teraz kolejny bałagan: pobieram opłatę za badanie techniczne 98 zł ( w tym 3,5 zł opłaty jakościowej która nie jest przychodem stacji kontroli a jedynie TDT) do tego 1 zł opłaty ewidencyjnej. Na paragonie dotąd było 98 zł plus dowód zapłaty że pobrano 1 zł opłaty ewidencyjnej. Teraz pojazd spóźni się ponad 45 dni. Pobieram dodatkowo 50% opłaty za badanie techniczne, które będzie w całości oddane TDT Jaki dowód zapłaty tej kary mam wydać klientowi? Jeżeli dobiję 49 zł do opłaty za badanie właściciel SKP zapłaci od tej kwoty 23% VAT i 19% podatek dochodowy - a kasę w całości weźmie TDT. Czyli co - właściciel SKP dopłaci do badania. Wniosek jeden - właścicieleSKP nie pozwolą diagnostom wykonywać badań przeterminowanych z dopłatą 50% bo te 50% muszą oddać TDT a nie wypracowano procedury wystawienia na to pokwitowania. Będzie to obłożone VAT-em czy nie. Będzie to przychodem przedsiębiorcy - nie. Więc dodatkowe 45 zł kary nie powinno być wbijane na kasę fiskalną. Na to nie zgodzi się żaden Urząd Skarbowy. Ja widzę to tak - po wejściu tego bubla nikt nie będzie chciał wam zrobić przeglądu po 45 dniowym spóźnieniu. Środowisko SKP i diagności są przeciwni tej karze, ale pazerność TDT nie zna granic. Opłata jakościowa da TDT około 52 miliony złotych rocznie. Mamy 20 mln zarejestrowanych w cepik pojazdów. Zakładam, że 15 milionów istnieje fizycznie, 5 milionów to tzw martwe dusze i pojazdy które nie przyjeżdżają i nie będę przyjeżdżać na badania, Tyle w temacie, Będzie bajzel.
  • ~sof
    (2018-11-03 12:56)
    "... opłatę przeznaczoną na zapewnienie "wysokiej jakości badań technicznych", czyli tzw. opłatę jakościową, ... " najpierw sejm ( 2009 rok) powoduje, że stację kontroli może otworzyć każdy i powstają ich setki, później rząd kombinuje jak nad tym zapanować, a rzeczona opłata to kolejna bzdura i wstyd, że ktoś jest w stanie w to uwierzyć.
  • ~Polanski
    (2018-11-01 11:10)
    Ciekawe jak to rozwiązano w Stanach? Może ten miliard samochodów może przebadać dowolny warsztat samochodowy który ma koncesję?
  • ~Joanna
    (2018-11-01 11:08)
    Zamiast nowych podatków kary za szybkość, zarobicie 100 razy więcej.
  • ~Joanna
    (2018-11-01 11:07)
    Może wreszcie zaczniecie kontrolować szybkość na drogach, jazdy po czerwonym świetle i karać, przecież w PL nie płaci sie mandatów! Dajcie pieniądze policji żeby zaczęła pracować, gdzie są kamery szybkości wszędzie na świecie sa tylko nie tu. Tu strach jeździć ulicami!!!!! czy naprawdę stać nas na leczenie i śmierc tylu osób w wypadkach?
  • ~25 letni audik
    (2018-11-01 00:47)
    co ja teraz poradzę jak diagnosta nie weźmnie odemnie w łapę to grata swego będę musiał oddać na złom
  • ~zorro
    (2018-10-31 22:23)
    i bardzo dobrze, ciemny lud trzeba strzyc przy samej skórze
  • ~tajfun
    (2018-10-31 19:45)
    Kary powinny być wyższe w pierwszej kolejności za spowodowanie wypadku.
  • ~cccc
    (2018-10-31 19:44)
    Oby to był koniec złomu na polskich drogach, taką mam nadzieję.
  • ~Georg
    (2018-10-31 19:03)
    Dobra zmiana daje wam popalić i dobrze należy się ;w RFN za opóźnienie się z badaniem płaci się 11 € niezależnie od opóźnienia a nowy TUV daje się na pełny nowy okres ;ja opóźniłem się o rok zapłaciłem i dostałem na kolejne 2 lata haha
  • ~igor
    (2018-10-31 17:58)
    Ustalającym te przepisy wydaje się, że jak samochód nie przejdzie badania technicznego to jego właściciel natychmiast pójdzie do salonu i kupi sobie nowy. Niektórzy decydenci są całkowicie oderwani od rzeczywistości.
  • ~wiemm
    (2018-10-31 17:06)
    Polacy i elektort pisu,byli przekonani,że przejęcie przez rządzących kontroli pojazdów samochodowych,zapewni wiekrze bezpieczeństwo na drogach,nie tylko pieszych ale i kierowców,Setki ludzi z ministerstw,przez trzy lata,wymyslili wielkie zmiany dla KIEROWCÓW.Zmiany te to wzrost opłat ,biurokracji ,nakazów i zakazów, A GDZIE POPRAWA BEZPIECZEŃSYWA,EKOLOGIA.Wprowadzona USTAWA NA WZÓR KACZYŃSKIEGO,ROBI Z KIEROWCÓW WROGÓW I DOJNĄ KROWE.Zadziwia że taka miernota i bubel,został uchwalony przez sejm.Tam też niema ludzi myslacych?.