Najnowsza honda civic type R z turbobenzynowym silnikiem 2.0 o mocy 320 KM (400 Nm) ustanowiła nowy rekord czasu okrążenia na północnej pętli toru Nurburgring dla samochodów z napędem na przednią oś.

Japoński hatchback w najmocniejszej odmianie przejechał pętlę w Zielonym Piekle w ciągu 7 minut i 43,8 sekundy. Nowy czas jest lepszy o prawie 7 sekund w porównaniu z wynikiem poprzedniego modelu.

Reklama

Niżej wideo z rekordowego przejazdu:

Trwa ładowanie wpisu

Volkswagen stracił koronę

Reklama

Najszybszy do tej pory volkswagen golf clubsport S wykręcił czas 7:47.190 min. To ponad 3 sekundy wolniej od japońskiej konstrukcji - tym samym dotychczasowy król w tej kategorii stracił koronę.

dziennik.pl

Ryuichi Kijima jest głównym inżynierem odpowiedzialnym za opracowanie podwozia hondy civic type R. Wyjaśnia, gdzie - podczas jazdy wokół Nürburgringu - najnowszy model poczynił największe postępy, w porównaniu do poprzedniej generacji.

- Prędkość osiągnięta podczas pokonywania zakrętów nową type R jest wyższa, ponieważ samochód ma szerszy rozstaw kół i szersze opony, dłuższy rozstaw osi, nowe tylne zawieszenie wielowahaczowe oraz wspaniałe właściwości aerodynamiczne, które poprawiają stabilność - powiedział Kijima.

Jako przykład podał podał zakręt za Metzgesfeld, w który kierowcy wchodzą zazwyczaj z prędkością około 150 km/h.

- Nawet na tym średnio szybkim zakręcie, prędkość jest o około 10 km/h wyższa, za sprawą znakomitej stabilności modelu type R. Dzięki poprawie osiągów w zakrętach, możemy zwiększyć prędkość, pomagając nowemu type R osiągnąć znacznie lepszy czas okrążenia - stwierdził inżynier.

Honda
Reklama

Samochód przedprodukcyjny, którym wykonano okrążenie, był technicznym odpowiednikiem wersji seryjnej.

Ze względów bezpieczeństwa zainstalowano w nim pełną klatkę. Dodatkowy ciężar klatki skompensowano usuwając system multimedialny i tylne siedzenia. Auto osadzono na oponach torowych, dopuszczonych do użytku na drogach publicznych.

dziennik.pl
dziennik.pl