Mocny transfer na początek 2017 roku. To już pewne, że Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym będzie miało nowego szefa. - Zmiana na stanowisku dyrektora CANARD nastąpi już niebawem - przyznaje w rozmowie z dziennik.pl Alvin Gajadhur, p.o Głównego Inspektora Transportu Drogowego.

Reklama

Policjant zmieni kolor munduru

Kto będzie nowym dyrektorem CANARD? Alvin Gajadhur odmówił ujawnienia nazwiska kandydata.

Z "korytarzowych" informacji zdobytych w GITD i policji wynika jednak, że fotel dyrektora obejmie najpewniej inspektor Marek Konkolewski z Wydziału Ruchu Drogowego KGP. Nieoficjalnie mówi się, że słynny policjant odejdzie niebawem na emeryturę, a potem zajmie się dowodzeniem ogólnopolską siecią do pilnowania kierowców obejmującą fotoradary, odcinkowy pomiar średniej prędkości, system łapania na czerwonym świetle i flotę nieoznakowanych samochodów z fotoradarami na pokładzie.

Reklama
PAP / Jakub Kamiski

Obecnie dyrektorem CANARD jest Marcin Flieger. Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że po odejściu z instytucji zarządzającej polskimi fotoradarami ma wrócić do Komendy Głównej Policji. Zielony mundur na niebieski ma zmienić w pierwszych dniach lutego. Przypominamy, że Flieger przed przejściem w struktury GITD pracował właśnie w KGP zajmując się bezpieczeństwem ruchu drogowego (m.in. brał udział w opracowaniu koncepcji rozwoju polskiej drogówki, uczestniczył w stworzeniu policji autostradowej).

Dzisiaj CANARD to 400 fotoradarów umieszczonych na masztach (plus 24 kolejne urządzenia przejęte od straży miejskiej w Warszawie, które uruchamiane będą w kolejnych miesiącach) 20 rejestratorów przejazdu na czerwonym świetle, 30 instalacji odcinkowego pomiaru prędkości i 29 urządzeń zamontowanych w pojazdach. Całość traktowana jest jako jeden ogólnopolski system, wart prawie 185 mln zł, z czego prawie 157 mln pochodzi z funduszy Unii Europejskiej.

Jeżeli chodzi o rozbudowę systemu, to Główny Inspektorat Transportu Drogowego przygotowuje się do opracowania studium wykonalności dla projektu "Zwiększenie skuteczności i efektywności systemu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym", który potencjalnie byłby realizowany w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020. W studium wykonalności wykazane zostaną warunki realizacji projektu, tak techniczne, jak i osobowe. Plan rozbudowy, opiewa na 162 mln zł, a inspektorzy liczą, że od Unii uda się uzyskać 137,7 mln zł.