Hyundai i30 trzeciej generacji zadebiutował podczas targów motoryzacyjnych i biznesowych Fleet Market 2016 w Warszawie. Samochód pojawił się w Polsce po raz pierwszy, ledwo dwa miesiące po debiucie w Paryżu. Pokaz jest o tyle ważny, że Hyundai wiąże z tym autem ogromne nadzieje jeśli chodzi o klientów flotowych. Ale producent mocno liczy też na wzięcie wśród kierowców indywidualnych...

Reklama
dziennik.pl

Nowy i30 jest przedstawiany jako auto całkowicie europejskie. Od projektu, przez opracowanie po testy - wszystko odbywało się na terenie Starego Kontynentu. Koreański rywal golfa i spółki ponoć nie miał też lekko w czasie prób na słynnej Północnej Pętli toru Nurburgring w Niemczech.

Na żywo sprawia wrażenie wzorowanego na golfie - proporcje są bardzo zbliżone. Także pod względem systemów bezpieczeństwa i30 dogonił kompaktowego VW.

- To nowy samochód dla wszystkich: dostępny, atrakcyjny wizualnie i przyjemny w prowadzeniu - stwierdził w rozmowie z dziennik.pl Tomasz Michalczewski z Hyundai Motor Poland.

Reklama
Nowy i30 jest kluczowym modelem, na którym zostanie oparty dalszy rozwój marki Hyundai w Europie.

Wnętrze projektowano na zasadzie - im mniej, tym lepiej. Deska rozdzielcza sprawia wrażenie przystępnej w obsłudze. Opcjonalny ośmiocalowy dotykowy ekran umożliwia dostęp do wszystkich funkcji nawigacji, sterowania multimediami i komunikacji.

Hyundai / Thomas von Salomon

Nowa generacja i30 zaoferuje wiele rozwiązań ułatwiających korzystanie ze smartfonów podczas jazdy, takich jak Apple CarPlay, Android auto czy możliwość ładowania bezprzewodowego.

Na pokładzie zamontowano łącznie siedem poduszek bezpieczeństwa, w tym poduszkę kolanową dla kierowcy. Bagażnik pomieści 395 l pakunków, a producent przewiduje też kombi.

dziennik.pl

Kierowcy będą mogli wybierać spośród trzech jednostek benzynowych. Nowa generacja i30 jako pierwszy model Hyundaia dostanie nowy turbobenzynowy silnik 1.4 T-GDI/140 KM.

Lista obejmuje też trzycylindrowy 1.0 T-GDI z turbodoładowaniem o mocy 120 KM, oraz bazowy czterocylindrowy 1.4 MPI. Turbodiesel przewidziano jeden o pojemności 1.6 l, ale za to w trzech wariantach mocy: 95, 110 i 136 KM.

Silniki mogą współpracować z sześciobiegową skrzynią manualną lub dwusprzęgłową, siedmiostopniową przekładnią DCT.

Hyundai

Sprzedaż nowego hyundia i30 ma ruszyć z początkiem 2017 roku. Co ciekawe, jednym z członków rodziny kompaktowego modelu będzie pierwszy sportowy model marki N, który wejdzie do produkcji w przyszłym roku.

Hyundai
Hyundai / Thomas von Salomon
Hyundai
Hyundai / Thomas von Salomon
Hyundai