Nowy plan PO: Starsze samochody dostaną zakaz wjazdu. To dobrze?

| Aktualizacja:

Dyskusja dotycząca zakazu wjazdu samochodów do centrów miast dotyczy istotnego problemu. Jest szansa, żeby powstało narzędzie umożliwiające samorządom tworzenie takich stref - uważa Dariusz Kraszewski z Zielonego Mazowsza.

wróć do artykułu
  • ~szofer
    (2015-08-05 16:35)
    A kiedy wreszcie ciężki transport wróci na kolej? No tak, TIR-y są wygodniejsze i może tańsze, ale kto policzy koszta pośrednie? Zniszczenie dróg, zanieczyszczanie środowiska, WYPADKI!!!, zakorkowane drogi. Żeby chociaż tranzyt skierować na platformy kolejowe. Jedzie kacap do szzwabów, niech w Terespolu ładują go na platformę kolejową i zjeżdża z niej dopiero w Słubicach. Jaka ulga dla naszych dróg!
  • ~pk
    (2015-04-29 09:56)
    W jesiennych wyborach PeŁo dostaje zakaz wjazdu na Wiejską - teraz głosuję na grzegorza Brauna
    ww.grzegorzbraun2015.pl
  • ~niePO
    (2015-03-03 22:45)
    A ja mam pracę dlatego że używam własnego samochodu ( wymóg pracodawcy)
    Nie stać mnie na nowszy, a z czegoś muszę żyć. Jak wprowadzą to prawo, to pójdę po zasiłek dla bezrobotnych. Mam już prawie 60-tkę i w Szczecinie
    prawie nikt takich już nie zatrudnia... Posłowie chcą mieć wolne miejsca parkingowe dla siebie i swoich rodzin...
  • ~M.k
    (2015-03-03 06:11)
    Pozwalano sprowadzać gruchoty do Polski z Niemiec Holandia i tp ...,teraz zaś ,;sankcje ; dla starych aut ,obłęd .Dlaczego wcześniej pozwalano ściągać z zachodu złom .Biedny zawsze karany podwójnie .
  • ~Janek
    (2015-03-02 16:53)
    No ja już widzę tę ustawę,ta tępota z PO chyba sobie sprawy nie zdaje jakie to przedsięwzięcie,co drugi polak ma kupować fabrycznie nowe samochody??,bo 12 czy 14 letnie będą mieć zakaz nie mówiąc o 18 czy 20 letnich?? ABSURD!!!,to raz a dwa jak Polska może się porównywać do Niemiec?? 100razy lepsze zarobki 100 razy lepsze perspektywy,i inne możliwości przeciętny Niemiec może co 3 lata sobie zmieniać atuo,taki przepis nigdy nie wejdzie a jeśli już to najwcześniej za 8-10 lat,a nie teraz,ja też już lecę po nowe auto a golfa 4 daje na złom już lecę.
  • ~na BULA nie GŁOSUJE
    (2015-03-02 16:03)
    Mam stary i małolitrażowy 55 tys na licznku i mało jezdze to te BULE też ZAKAŻA WIEŻDZAĆ DO MIASTA
  • ~vh
    (2015-03-02 15:28)
    W Holandi pojazdy starsze (wyprodukowane do polowy 1986 roku) zwolnione sa z podatku drogowego (Motorrijtuigenbelasting) ktory w zaleznosci o miejsca, masy i rodzaju paliwa wynosi ok 1000 - 2000 Euro rocznie - tak tak, stare pojazdy sa zwolnione z wysokiego pojazdu ktory oplacaja posiadcze pojazdow nwoszych - w skrajnym wyoadku (ciezki samochod z silnikiem diesla wysokosc takiego podatku moze dociagnac do 3000E rocznie).

    Nie uzywalbym Holandi jako przykladu uzasadniajacego wysoki podatek od starych pojazdow (swoja droga zoabczycie w NL ze wiele pojazdow jest z lat 70 i 60 np Citroeny DS dosc popularne albo stare osobowe DAF'y)
  • ~Monachijski
    (2015-03-02 15:05)
    Inicjatywa bardzo chwalebna, ale tego nie robi się w roku wyborczym., bo można przegrać wybory z kretesem. Nawet najzagorzalszy zwolennik Platformy będzie głosował przeciwko jeśli ma samochód nie spełniający normy. Najpierw należy sprawdzić jakie samochody jeżdżą w miastach, szczególnie średniej wielkości, a dopiero brać się za ten temat. Nie można porównywać Polski z Niemcami, Francją czy Holandią. Może za kilka lat jak obecne gruchoty pójdą na złom, a Polakom wpadnie więcej kasy.
  • ~ja pytam
    (2015-03-02 15:04)
    Czy kadylekiem KALISZteż będzie mjał zakaz wiazdu do Warszawki

Może zainteresować Cię też: