Kierowcy dostaną do wyboru c-maxa i grand c-maxa w wersji ze 100 lub 125-konnym silnikiem 1.0 EcoBoost. Przypominay, że właśnie ta jednostka została wybrana najlepszym silnikiem świata 2012 roku i zdobyłą tytuł "International Engine of the Year".

Jak obiecują inżynierowie ford c-max 1.0 EcoBoost w obu wersjach ma spalać średnio 5,1 litra benzyny na 100 km, emitując przy tym 117 g CO2 na kilometr. Większy bo siedmioosobowy grand c-max powinien spalać 5,2 litra paliwa i emitować 119 g CO2.

Reklama

Klienci uwielbiają ten silnik, bo daje ogromną frajdę z jazdy i do tego potrzebuje niewiele paliwa - wyjaśnia Roelant de Waard, wiceprezes Ford of Europe. - Jednostka ta robi już prawdziwą furorę w nowym fordzie focus, więc jak najszybsze włączenie jej do oferty modeli c-max oraz grand c-max było dla nas czymś zupełnie oczywistym.

Ford

Od debiutu najnowszej generacji swoich vanów Ford sprzedał już w Europie ponad 200 tys. sztuk tych samochodów.

Reklama

Zdaniem konstruktorów dzięki turbodoładowaniu, układowi bezpośredniego wtrysku paliwa oraz zmiennym fazom rozrządu benzynowy trzycylindrowiec 1.0 EcoBoost spala tyle co kot napłakał a osiągi jakie kierowcy osiągi są na poziomie dużo większej jednostki napędowej.

Silnik składany jest w fabrykach w Niemczech, w Kolonii, oraz w Rumunii, w miejscowości Krajowa.

Ford chwali się, że w pierwszym pełnym miesiącu sprzedaży focusa z silnikiem 1.0 EcoBoost zamówiło go ponad 4700 europejskich kierowców. Oznacza to, że na 19 najstarszych rynkach europejskich co czwarty egzemplarz tego modelu zamawiany był z tym właśnie silnikiem.

Analitycy producenta zakładają, iż do 2015 roku ponad połowa pojazdów Forda produkowanych na rynki Starego Kontynentu napędzana będzie silnikami rodziny EcoBoost, które dostępne są również w wersji o pojemności 1,6 i 2 litrów.

Reklama

Odświeżone vany Forda mają być dostępne z aktywowanym głosem samochodowym systemem komunikacji z funkcją emergency assist, oraz systemami wspomagającymi kierowcę takimi jak system zapobiegania kolizjom przy małych prędkościach, system utrzymywania pojazdu na pasie ruchu, system kontroli pasa ruchu, automatyczny przełącznik świateł drogowych, funkcja monitorowania koncentracji kierowcy i system rozpoznawania znaków drogowych.

Na liści opcji pojawi się też system sygnalizacji pojawienia się innego pojazdu w martwym polu widzenia kierowcy, elektrycznie sterowana pokrywa bagażnika i nowy lakier burnished glow.

Wszystkie fordy c-max i grand c-max przeznaczone na rynek europejski produkowane są w zakładach Forda w Walencji.