Reklama Citroena promująca najnowszy model DS4 zatytułowana "Yes Man" została zakazana w Wielkiej Brytanii po skargach telewidzów - czytamy w serwisie marketing-news.pl.

Emisji reklamówki zakazano po skargach, jakie napłynęły do Advertising Standards Authority (ASA; organizacja zajmująca się standardami w reklamie). Zdaniem widzów jej oglądanie może pogarszać stan chorych na epilepsję, a w skrajnych przypadkach powodować ataki tej choroby (jeden z odbiorców deklarował atak padaczki po jej obejrzeniu).

Reklama

A wszystko przez to, że reklamie słowo "Yes" pojawia się 304 razy i to w błyskawicznie zmieniającej się sekwencji kolorów i obrazów.

Citroen odpiera atak i zasłania się pozytywną decyzją organizacji Clearcast, która zajmuje się sprawdzaniem, czy wzory i efekty wizualne zastosowane w reklamach nie są szkodliwe dla odbiorcy.

Reklama

http://www.youtube.com/watch?v=47PXfNwa8iA