Historia z cyklu - czy wiesz, że… Otóż dach najnowszego chevroleta camaro w wersji kabrio był otwierany i zamykany ponad 22 500 razy – trzy razy więcej niż można oczekiwać w typowym 10-letnim okresie użytkowania. Niektóre z tych cykli wykonano w ekstremalnych warunkach, w zakresie temperatur od -22 do 76 stopni Celsjusza i przy wilgotności nawet do 95 procent.

"Zeszłej zimy nasi inżynierowie otrzymali 80 kabrioletów, aby tu w Michigan dojeżdżali nimi każdego dnia do i z pracy" - powiedział Al Oppenheiser, główny inżynier camaro. "Musieli oni otwierać i zamykać dach pięć razy każdego dnia bez względu na pogodę."

>>>Zobacz ekstremalne testy Camaro

Mało tego - każdy kabriolet camaro zostaje poddany próbie wodnej, która zamyka etap montażu w zakładach Oshawa w Ontario. Dodatkowo pojazdy wyrywkowo poddawane są próbie wodnej, trwającej osiem minut. Ponad 27 200 litrów wody zrzucanych jest na samochód z siłą huraganu w tempie 3400 litrów na minutę.

Co ciekawe trójwarstwowy dach camaro zawiera warstwę wygłuszającą, wykonaną z gumy. Aby zbadać poziom hałasu inżynierowie stosują specjalne urządzenie o nazwie Aachen Head, imitujące ludzkie ucho. Zgodnie z danymi z ostatnich testów drogowych GM, kabriolet camaro uzyskał lepsze oceny wyciszenia wnętrza niż ford mustang.

>>>Legendarne auto już w Polsce. Rozbraja ceną

"Dla wielu nabywców kabriolet camaro może stanowić samochód kolekcjonerski, coś, co można przechowywać przez całe pokolenia. Dlatego upewniliśmy się, że dach modelu zachowa swoją jakość przez bardzo długi czas" - powiedział Oppenheiser. "Kabriolet z oryginalnym dachem ma olbrzymią wartość."

Facet wie co mówi ponieważ dobrze zna potrzeby kolekcjonerów aut. Osobiście kilka lat temu odnowił model kabrioletu camaro z 1969 roku.

W przeciwieństwie do innych modeli kabrioletów z segmentu, dach camaro jest zamykany przy użyciu pojedynczego uchwytu. Gdy uchwyt jest ustawiony w pozycji otwartej wciśnięcie jednego przycisku prowadzi do opuszczenia szyb i aktywacji dachu, który otwiera się w około 20 sekund.