Inne / Axel Wierdemann
Inne / Axel Wierdemann

Oto Opel GTC Paris - prototyp kompaktowego hatchbacka o sportowym charakterze. Samochód rozbłyśnie na scenie październikowego salonu samochodowego w Paryżu.

GTC Paris jest także zwiastunem jednego z dwóch nowych samochodów jakie obok znanej już pięciodrzwiowej Astry IV wyprodukuje zakład GM w Gliwicach.

Reklama
Inne / Axel Wierdemann
Reklama

Pierwsze całkowicie nowe nadwozie to właśnie trzydrzwiowa odmiana, która pojawi się 2011 roku, zaś drugie to wersja sedan, przeznaczona głównie na rynki Europy środkowej - premierę przewidziano 2012 r.

Inne / Axel Wierdemann axelwierdemann.

"GTC Paris to trzydrzwiowy model stworzony na bazie najnowszej Astry, który przybliża nam jak może wyglądać Astra IV w wersji 3-drzwiowej. Trzydrzwiowa wersja kompaktowego Opla ma być produkowana w zakładzie w Gliwicach - rozpoczęcie produkcji jest zaplanowane na przełom 2011/2012." - powiedział dziennikowi.pl Przemysław Byszewski, szef biura prasowego General Motors Poland.

Inne / Axel Wierdemann

"Chcieliśmy wyrazić najbardziej emocjonalną stronę Opla. Wierzymy, że ten pojazd podkreśla dynamiczny i sportowy charakter naszej marki" - powiedział Mark Adams, wiceprezes Opla odpowiedzialny z stylistykę.

Moc jakiej nie było - czytaj dalej>>>



Inne / Axel Wierdemann

Ludzie Adamsa przyznają, że inspiracji dla tego pojazdu częściowo czerpali ze słynnej powieści Jonathana Livingston pt. Mewa: "Owa prędkość była czystym pięknem". Efekt? GTC Paris składa się dynamicznych i mocnych linii - całość jest muskularna, śmiała i wyraźna. Oby taki samochód trafił do seryjnej produkcji…

Inne

GTC Paris od przedniego do tylnego zderzaka mierzy 4,46 m. Kabinę zaprojektowano dla pięciu osób. Do konstrukcji podwozia Opel wykorzystał tylną belkę skrętną i drążek Watta, zmodyfikowane, adaptacyjne zawieszenie mechatroniczne typu FlexRide oraz przedni, elektronicznie sterowany samoblokujący mechanizm różnicowy. Całość wisi na 21-calowych kołach.

Inne

Napęd? Czterocylindrowy silnik 2.0 Turbo z bezpośrednim wtryskiem połączony z sześciobiegową manualną przekładnią i technologią Start/Stop. Wreszcie znamy jego moc - to aż 290 KM (dla porównania poprzednia generacja astry OPC dawała kierowcy 240 KM - to był najmocniejszy seryjny model tego auta). By samochód mknął przez zakręty jak zaczarowany pod podłogę zaaplikowano dyferencjał o ograniczonym poślizgu.

Inne

W Paryżu Opel poza prototypem trzydrzwiowej Astry pokaże także Astrę Sports Tourer czyli wersję kombi, a także nową Merivę z rozszerzoną serią silników diesla oraz nowe modele w ekologicznej serii exoFLEX.

Nie zabraknie też Ampery - rewolucyjnego samochodu elektrycznego Opla o wydłużonym zasięgu.