• ~Tofik
    (2013-02-24 11:53)
    Strasznie obciachowy, po prostu takie nieudane Porsche.
  • ~Naparstek
    (2013-02-24 16:55)
    Nie pasuje mi - jeżeli spala 0,9l/100km, a zbiornik ma 10 litrów. Obliczmy:10l x 100 km/l = 1000 km.(przyjąłem, ze spala 1,0 l na 100 km). A może zapomniano zmienić instrukcję, w której napisano, że należy tankować najpóźniej , gdy w zbiorniku jest 5 l paliwa. Nie brałem 50 km z napędu elektrycznego. Razem powinno być 1050 km.. Zgodnie z niemiecką dokładnością - ma jeszcze zostać 0,9 l paliwa w baku.
  • ~Zesłabiony
    (2013-04-13 21:48)
    Zainteresował mnie artykuł. Zacząłem go czytać. - Artykuł ma pewnie z 19 zdań - i "KAŻDE Z NICH NA OSOBNEJ STRONIE " - i gdy doszedłem do siódmej strony (czyli siódmego zdania) (przeładowując ten cały chłam wraz z reklamami) to mnie "zesłabiło"! Artykuł przestał mnie interesować - oraz hormony (obydwa) zaczęły mi "buzować" - więcej tu nie "wejdę" - Takiej komercji to nawet w "Ameryce" nie widziałem!!! A 15 lat temu czytałem Dziennik - tak jak się należy - codziennie!
  • ~ogi
    (2013-02-25 19:47)
    Zapowiadają, że ten silnik/układ pojawi się w Up!. Może tak myślę, że i w Polo. Będzie oszczędnie.
  • ~ciekawy
    (2013-02-25 11:31)
    małe oszustwo, bo połowa to jazda na prdze - czyli po rozładowaniu akumulatorów spala 2 l ?
  • ~Naparstek
    (2013-02-25 01:44)
    Do: "m-53" Myślę, że chyba wychodzi 6,182 kW (ze wzoru: jeżeli 1 KM ma 736 W, to 8,4 KM = 6182W) w czasie 1h ! Jak liczysz 1kWh - 1 zł, to 100 km można przejechać za 6,18 zł(około 1,1 l ON)
  • ~m-53
    (2013-02-24 20:48)
    cyt:
    "Na przejechanie 1 km w trybie elektrycznym nowy model VW potrzebuje 1 kWh "
    Prosty rachunek. ponieważ 1 kWh kosztuje złotówkę, to przejechanie 100 km kosztuje 100 złotych. Krótko mówiąc 18 l ON na setkę.

    Czy ktoś kto pisze nie potrafi liczyć???
  • ~m.gawka
    (2013-02-24 18:30)
    Za to osiągnięcie należy się technologiczna i ekologiczna nagroda "Nobla"!
    Przy upowszechnieniu technologii, można całkowicie zrezygnować z paliw kopalnych dla aut osobowych. Warto też potanić produkcję superkondensatorów (ultracapacity), na których niewątpliwie jest oparta akumulacja energii elektrycznej z modułu silnik-prądnica i z energii hamowania. To jest odpowiedź dla niedowiarków, że techniką hybrydową można najszybciej osiągnąć całkowitą niezależność od paliw kopalnych. Wszak olej napędowy już dzisiaj w Polsce produkujemy ze słomy!
    Widać wysiłek na obniżeniu oporów aerodynamicznych (stąd to szokujące zakryte tylne koło) i walkę o obniżenie masy pojazdu.
    Ciekawe, co powiedzą użytkownicy na tę rewelację motoryzacyjną.
  • ~jot
    (2013-02-24 12:44)
    Żyję sobie w trudzie, znoju
    Orzę ziemię, grzebię w gnoju!
    Jestem panem w całej wsi,
    Bo mam golfa W TDI.
    Wszyscy we wsi mnie szanują,
    gdy zajadę swoją furą.
    Laski piszcza, kury gdaczą,
    kiedy w golfie mnie zobaczą!
    Gdy zajade zaś pod kościół.
    Wszyscy mówią TO jest gościu...
    WÓZ wymiata Fordy,Fiaty!
    Widać we wsi, kto bogaty.
    A sam znaczek TDI,
    Wszystkim się po nocach śni.
    Idę orać bo już czas,
    zanim ZAZDROSC ZEŻRE WAS.
    Wy tu siedźcie i czytajcie
    I mój wózek podziwiajcie,
    Bo to auto cud techniki,
    Niemce robią super bryki
    (z internetu)
  • ~Kierowca
    (2013-02-24 08:46)
    Nie widać jak mu zmienić tylne koło?
Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.