Volkswagen ujawnił nowe kombi! W Polsce golf alltrack wdrapie się wszędzie
1 W czasie salonu samochodowego w Paryżu Volkswagen odsłonił już 12 wcielenie nowego golfa. Nowy golf alltrack, podobnie jak większy passat alltrack, bazuje na nadwoziu kombi. W opinii niemieckich konstruktorów to zwykła osobówka i SUV w jednym - samochód, który ma nadawać się do jazdy po umiarkowanych bezdrożach, dziurawych drogach i wysokich krawężnikach…
Newspress
2 W środku obszyta skórą kierownica i gałka dźwigni zmiany biegów oraz specjalna tapicerka siedzeń z napisem Alltrack na przednich oparciach. Seryjne wyposażenie to: automatyczna klimatyzacja Climatronic, diodowe lampki do czytania z przodu i z tyłu, oświetlenie przestrzeni wokół nóg z przodu, system Infotainment Composition Touch, system rozpoznający zmęczenie kierowcy oraz tempomat.
Volkswagen
3 Nowy volkswagen golf alltrack bazuje na golfie variant (kombi) - w porównaniu z rodzinnym kombi, alltrack sprawia wrażenie auta uzbrojonego w pancerz. Zarówno przedni, jak i tylny zderzak wykonane z czarnego materiału ochronnego wykończonego srebrnymi detalami. Modele alltrack wyposażone są w zaprojektowane specjalnie dla nich 17-calowe alufelgi. Znakiem rozpoznawczym są też srebrne obudowy lusterek zewnętrznych, logo alltrack na błotnikach, matowa chromowana listwa pod bocznymi oknami oraz srebrne, anodowane relingi dachowe.
Newspress
4 Zwiększony kąt natarcia i zejścia mają pomóc w zdobywaniu wzniesień. Układ napędu 4x4 4MOTION wykorzystuje sprzęgło Haldex piątej generacji. Golf alltrack jest podniesiony o 20 mm w porównaniu do zwykłego modelu. W opinii konstruktorów kiedy kierowca włączy specjalny tryb jazdy wówczas wszędobylski golf może pochwalić się umiejętnościami terenowymi na poziomie przypisywanym zazwyczaj tylko autom typu SUV.
Newspress
5 Po wybraniu profilu jazdy Offroad komputer włącza funkcję asystenta zjazdu ze wzniesień (automatycznie przyhamowuje samochód), zmieniana jest charakterystyka pedału przyspieszenia oraz ustawiona zostaje terenowa konfiguracja ABS (inny interwał przy hamowaniu powoduje utworzenie się klina szutru przed kołami).
PAP/EPA / DANIEL KARMANN
6 Nowy volkswagen golf alltrack, podobnie jak skoda octavia scout, może pociągnąć przyczepę o masie 2 ton. Siły do targania ciężarów i wdrapywania się na pagórki dostarczą silniki z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa. Jeden doładowany benzynowy TSI i trzy wysokoprężne TDI.
Newspress
7 Po raz pierwszy w golfie Volkswagen oferuje silnik TSI o pojemności 1,8 i mocy 180 KM. Już od 1350 obr./min rozwija maksymalny moment obrotowy 280 Nm i utrzymuje go na stałym poziomie do 4500 obr./min. Seryjnie nowy golf alltrack 1.8 TSI będzie wyposażony w 6-biegową przekładnię dwusprzęgłową DSG. Samochód przyspiesza do 100 km/h w 7,8 sekundy. Prędkość maksymalna - 217 km/h. W opinii konstruktorów auto powinno średnio spalać 6,8 l/100 km.
Volkswagen
8 Najmniejszym silnikiem nowego golfa alltrack jest 1.6 TDI/110 KM, który w opinii konstruktorów zużywa 4,7 l/100 km. Maksymalna moc jest dostępna między 3200 a 4000 obr./min, maksymalny moment obrotowy 250 Nm - między 1500 a 3000 obr./min. Z tym silnikiem alltrack przyspiesza do 100 km/h w 12,1 sekundy i rozwija prędkość maksymalną 187 km/h.
Newspress
9 2.0 TDI o mocy 150 KM to kolejny silnik, z którym można mieć nowego golfa alltrack. Producent obiecuje średnie zużycie paliwa na poziomie 4,9 l/100 km. Jednostka maksymalną moc rozwija między 3500 a 4000 obr./min. Już od 1750 obr./min dostępny jest maksymalny moment obrotowy 340 Nm (do 3000 obr./min). Golf alltrack 2.0 TDI osiąga prędkość 207 km/h, a do 100 km/h przyspiesza w 8,9 sekundy.
UnitedPictures.COM
10 2.0 TDI o mocy 184 KM - to najmocniejsze serce jakie może napędzać nowego golfa alltrack. Dwulitrowy silnik z turbodoładowaniem przekazuje seryjnej 6-biegowej DSG już od 1750 obr./min maksymalny moment obrotowy 380 Nm i utrzymuje go do 3250 obr./min. Silnik zaadaptowany z golfa GTD pozwala na odrobinę adrenaliny - przyspieszenie do 100 km/h trwa 7,8 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 219 km/h. Zdaniem konstruktorów golf alltrack 2.0 TDI zużywa średnio 5,1 l paliwa na 100 km i potrafi holować 2-tonową przyczepę.
Volkswagen
11 Wersję TSI 180 KM można poznać po chromowanych końcówkach układu wydechowego, umieszczonych z lewej i prawej strony. Wersje TDI mają z lewej strony chromowaną podwójną końcówkę układu wydechowego. Volkswagen golf alltrack pojawi się na polskim rynku wiosną 2015 roku.
UnitedPictures.COM
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję