Nowe i tanie auto w Polsce! Silnik zniesie kiepskie paliwo, a zawieszenie dziury. Oto citroen C-elysee
1 Pierwszy argument to wielki jak na sedana bagażnik - jego pojemność wynosi 506 litrów. Drugi argument - przestronność, auto ma duży rozstaw osi (2,65 m) co ma przełożyć się na znaczną ilość miejsca w kabinie - zwłaszcza na tylnej kanapie. Wymiary zewnętrzne? Długość - 4,43 m, szerokość 1,71 m i wysokość 1,47 m...
Citroen
2 Trzeci argument - konstruktorzy pomyśleli o odpowiednio podwyższonym prześwicie, dodatkowym zabezpieczeniu podwozia i wzmocnionej budowie elementów karoserii - dzięki temu samochód powinien znieść kiepskie drogi. Czwarty argument - trwałe materiały w kabinie, które mają być odporne na zużycie i łatwe w czyszczeniu.
Citroen
3 Wreszcie silniki, czyli argument przetargowy. Podstawową jednostką nowego Citroena będzie trzycylindrowy benzynowiec 1.0 o mocy 72 KM (110 Nm). Jak zachwalają twórcy silnika jego zaletą ma być niezawodność oraz trwałość, nawet w trudnych warunkach eksploatacji. Jednostka została specjalnie dostosowana do pracy na paliwach dostępnych w różnych krajach na świecie - jak wiadomo nie wszędzie zgadza się ilość czystej benzyny w benzynie. Litrowy silnik może współpracować ze skrzynią manualną lub przekładnią sterowaną elektronicznie - w obu przypadkach pięciobiegową.
Citroen
4 Najmocniejszym silnikiem jest jednostka benzynowa 1.6/115 KM współpracujący z manualną lub automatyczną skrzynią biegów. Nie zabraknie też turbodiesla - pod maską C-Elysée kierowcy dostaną jednostkę 1.6 HDi/92 KM. Napęd ma spalać średnio 4,1 l/100 km.
Citroen
5 Citroen C-elysée pojawi się w polskich salonach na początku 2013 roku. Najtańsza wersja Attraction z silnikiem 1.0/72 KM ma kosztować od 39 900 złotych.
Citroen
6 Na pokładzie kierowcy dostaną m.in: ABS i ESP, poduszki powietrzne przednie dla kierowcy i pasażera, boczne poduszki powietrzne, elektryczne wspomaganie kierownicy, komputer pokładowy, zamek centralny z pilotem, sterowane elektrycznie szyby przednie, fotel kierowcy regulowany na wysokość, gniazdo 12V, pełnowymiarowe koło zapasowe, 15-calowe stalowe obręcze z kołpakami i oponami 185/65 R15. C-elysée dostępny będzie także w wersjach Seduction i Exclusive. Auto jest produkowane w Vigo w Hiszpanii.
Citroen
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję