Mitsubishi e-Evolution wykorzystuje trzysilnikowy system 4WD - jeden silnik do napędzania przednich kół, a nowy system Dual Motor AYC łączy dwa elektryczne silniki na tylnej osi za pośrednictwem elektronicznie sterowanego modułu AYC (Active Yaw Control – system kontroli znoszenia). Inżynierowie twierdzą, że układ napędowy działa niezwykle płynnie i wiernie odczytuje wszystkie zamiary kierowcy, zapewniając doskonałe prowadzenie w czasie jazdy miejskiej, na autostradzie, czy też podczas pokonywania ostrych zakrętów.

Ale Mitsubishi e-Evolution to nie tylko trzy silniki i napęd na cztery koła. Najnowszy SUV został wyposażony w system sztucznej inteligencji, który wspomaga kierowcę. Układ czujników cały czas monitoruje warunki na drodze i natychmiast odczytuje zamiary człowieka, koordynując je z osiągami pojazdu. Elektroniczny mózg auta wspomaga osoby o różnych umiejętnościach prowadzenia samochodu. Pozwala na łatwiejsze i bardziej bezpieczniejsze kierowanie pojazdem.

Jakby tego było mało, to specjalna funkcja trenera pozwala systemowi sztucznej inteligencji przekazać swoją wiedzę kierowcy i wpłynąć na jego zachowanie podczas jazdy. Po zebraniu danych na temat umiejętności prowadzącego, system tworzy program szkoleniowy, który jest przekazywany w postaci komunikatów głosowych oraz wyświetlany na ekranie umieszczonym na desce rozdzielczej.

Nowe rozwiązania technologiczne zastosowane w tym modelu e-Evolution trafią do aut seryjnych dostępnych na rynku od 2020 roku.