Fiat panda w nowej odsłonie jest już w Polsce. Włosi po czterech latach od prezentacji obecnej generacji zdecydowali się na wprowadzenie kilku modyfikacji i innowacji. Wymiary pięciodrzwiowego auta pozostały bez zmian: 365 cm długości, 164 cm szerokości i 155 cm wysokości. Nowością są dwa kolory nadwozia i dwa wzory obręczy kół.

Nowe wnętrze pandy to kierownica z podwójnymi ramionami w dwóch wersjach wykończenia - srebrnym lub tytanowym. Projektanci twierdzą też, że znacznie lepiej leży w dłoniach.

Nowa jakość w kabinie

Obicia foteli całkowicie wymieniono - każdy poziom wyposażenia oferuje nowe kombinacje kolorów oraz wzory tkanin z kontrastowymi przeszyciami. Również grafika deski rozdzielczej została odświeżona, tak by wyglądała nowocześniej i czytelniej.

Zdaniem ludzi z Fiata panda oferuje jeden z największych bagażników w swojej klasie. Jego standardowe 225 l pojemności można powiększyć do 260 l poprzez przesunięcie kanapy. Kiedy złożymy oparcia, kufer rośnie do 870 l. Na pokładzie jest aż czternaście schowków.

Kierowcy w Polsce mają do wyboru dwa silniki benzynowe: 1.2 o mocy 69 KM i dwucylindrowy 0.9 TwinAir Turbo 85 KM. Turbodiesel jest jeden - 1.3 Multijet/95 KM.

Jedną z najważniejszych innowacji jest system multimedialny UconnectTM. Dzięki mu rozwiązaniu komputer pokładowy komunikuje się z telefonem kierowcy i daje mu dostęp do zaawansowanych funkcji np. sterowania głosowego.

4x4 i cross, czyli panda jako SUV

Seryjne wyposażenie wersji easy obejmuje radioodtwarzacz i klimatyzację manualną. Natomiast lounge, 4x4 i cross oferują w standardzie nowy system multimedialny UconnectTM z obsługą smartfonów i specjalną aplikację Panda UConnect dla Androida i iOS.

Ceny? Najtańszy fiat panda kosztuje od 34 600 zł - to samochód w wersji fresh z silnikiem 1.2/69 KM. Dla porównania skoda citigo 5d 1.0/60 KM to wydatek przynajmniej 37 tys. zł.

Lepsza m.in. o klimatyzację odmiana easy z jednostką 1.2/69 KM kosztuje - 39 900 zł. Tylko o 1000 zł droższy jest najbogatszy standard lounge - takie auto nie tylko prezentuje się efektowniej, ale i wyposażenie ma lepsze m.in. o radio UConnect z portami USB, AUX, systemem Bluetooth, 6 głośnikami oraz portem USB do ładowania i uchwytem na smartfona na desce rozdzielczej.

W wersji fresh i easy debiutują srebrne elementy wykończenia ramion kierownicy i sterowanie radiem z kierownicy pokrytej skórą, która jest w standardzie w odmianie lounge.

Turbobenzynowy silnik 0.9 TwinAir można mieć w odmianie lounge, 4x4 i cross. Ceny odpowiednio to 48 900 zł, 59 900 zł i 68 900 zł. Nowa panda z silnikiem Diesla 1.3 MultiJet w kosztuje od 52 900 zł.