W Q50 na 2016 rok Infiniti zaoferuje drugą generację adaptacyjnego systemu kierowniczego, w którym nie ma fizycznego połączenia kierownicy z kołami (skręcaniem zajmuje się komputer). W opinii konstruktorów po milionie kilometrów testów nowe rozwiązanie powinno być bardziej bezpośrednie i zapewnić lepsze czucie drogi (bardziej zbliżone do tych w samochodach z tradycyjnym układem kierowniczym).

Jak przystało na zaawansowany samochód do sterowania trybami pracy układu kierowniczego przewidziano ikonę (przełącznik?) w menu konsoli centralnej. Kierowca ma do wyboru sześć ustawień: osobisty (Personal), standardowy (Standard), jazdy po śniegu (Snow), ekologiczny (Eco), sportowy (Sport) oraz nowy dla modelu Q50 2016 - Sport+.

Wreszcie największa nowość w Q50. Model na 2016 rok będzie oferowany z nowym, trzylitrowym, podwójnie doładowanym silnikiem benzynowym V6. Na rynki europejskie przewidziano silniejszą 405-konną odmianę (475 Nm). Z kolei słabsza wersja (oferowana choćby na rynki Bliskiego Wschodu) generuje 304 KM ( 400 Nm). Infiniti Q50 Sport 2016, w wersji z trzylitrowym silnikiem twin-turbo, po raz pierwszy wzbogacono o sterowane elektronicznie zawieszenie dynamiczne.

Oprócz nowego silnika 3.0 V6 infiniti Q50 oferowany jest także z dwulitrowym, czterocylindrowym silnikiem turbodoładowanym o mocy 208 KM (350 Nm) oraz wysokoprężnym 2.2/168 KM (400 Nm). Odmiana hybrydowa to połączenie jednostki 3.5 V6 302 KM (350 Nm) i silnika elektrycznego 67 KM (270 Nm). ‎‎Łączna moc systemu ‎hybrydowego to 360 KM.

Nowe infiniti Q50 wejdzie do sprzedaży w 2016 roku.