Salon samochodowy w Genewie kręci się na całego. Oto wybrane premiery i nowości, które debiutują w czasie tej wystawy…

Alfa Romeo odsłoniła przed światem 4C Spider, czyli odkryte wcielenie nowego sportowca z tylnym napędem. 4-cylindrowe turbobenzynowe serce produkuje 240 KM i 350 Nm. Początek produkcji jest zapowiadany na pierwsze dni 2015 roku. 

Audi to zupełnie nowe TT. Niemiecki producent w Genewie odsłonił trzecią generację tego modelu. Pierwsze wrażenie? TT zmężniało… Auto będzie oferowana z trzema czterocylindrowymi, turbodoładowanymi silnikami z wtryskiem bezpośrednim.

Silnik 2.0 TFSI dostępny jest w dwóch wersjach - jako jednostka o mocy 230 KM w modelu TT (przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 5,3 sekundy) i o mocy 310 KM - w modelu TTS (sprint od zera do 100 km/h trwa 4,7 sekundy). Prędkość maksymalna obu modeli jest ograniczona do 250 km/h.

Nowe Audi TT w wersji z silnikiem 2.0 TDI o mocy 184 KM (moment obrotowy 380 Nm) od 0 do 100 km/h przyspiesza w 7,2 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 235 km/h. Średnie zużycie paliwa 0 4,2 l na 100 km. 

Niemiecki producent pochwiał się też 420-konnym prototypem Audi TT sport quattro concept.

BMW serii 2 Active Tourer to pierwszy van bawarskiej marki. Auto debiutuje w Szwajcarii.

Citroen chwali się nową generacją najmniejszego C1. Przypominamy, że dziewięć lat temu w czeskiej fabryce w koncernu PSA w Kolinie, ruszyły taśmy produkcyjne z "trojaczkami", czyli wymyślonymi wspólnie przez inżynierów Peugeot, Citroena i Toyoty modelami 107, C1 i aygo. W Genewie poza drugą generacją C1 debiutuje nowy peugeot 108 i nowa toyota aygo.

Najważniejszą premierą Forda jest odmłodzony focus. Najpopularniejszy samochód świata w nowej odsłonie to zmieniona, bardziej przyczajona przy asfalcie sylwetka. Chirurg zafundował rywalowi golfa nową maskę silnika i zmodernizowany przedni pas ze zintegrowaną nową osłoną chłodnicy w stylu modeli Aston Martina.

Hyundai prezentuje prototyp o nazwie intrado wyposażony w napęd zasilany ogniwami wodorowymi.

Jeep renegade absolutny hit wystawy w Genewie. Wszyscy chcą zobaczyć jak wygląda nowy i najmniejszy model tej marki. Samochód będzie można zamówić z jednym z czterech silników benzynowych lub dwóch turbodiesli. Produkcją zajmie się fabryka we Włoszech. W Polsce renagade pojawi się w październiku 2014 roku.

Kia także błyszczy w Genewie. Europejski debiut zalicza nowa kia soul EV (Electric Vehicle). Tuż obok eksponowana jest odświeżona kia sportage, restylizowana optima hybrid z przeznaczeniem na rynki Europy oraz samochód koncepcyjny stinger GT4, którego światowa premiera odbyła się z początkiem roku na salonie motoryzacyjnym Detroit Auto Show. Na stoisku Kia wystawiany jest także prototypowy rower elektryczny kia electric bike.

Mazda to prototyp o nazwie hazumi – słowo to w języku japońskim oznacza "sus" lub "skok". W opinii przedstawicieli producenta takie określenie, doskonale pasuje do niewielkiego samochodu, który wręcz tryska energią. Projektanci twierdzą, że model hazumi zapowiada wygląd następnej generacji małego modelu marki. Jakiego? Na 99,99 proc. nowej generacji mazdy 2.

Mitsubishi Concept GC-PHEV – to zapowiedź Mitsubishi Pajero następnej generacji - duży SUV ze stałym napędem na cztery koła 4WD, z hybrydowym systemem plug-in EV (PHEV), doładowanym, trzylitrowym silnikiem spalinowym V6 MIVEC z ośmiobiegową przekładnią automatyczną i silnikiem elektrycznym zasilanym z akumulatorów elektrycznych dużej pojemności.

Kolejna premiera to mitsubishi concept XR-PHEV - kompaktowy SUV, zaprojektowany z myślą o Mitsubishi ASX następnej generacji. Napęd to hybrydowy układ PHEV z umieszczonym z przodu benzynowym silnikiem MIVEC o pojemności 1,1 litra z turbosprężarką i bezpośrednim wtryskiem paliwa oraz silnikiem elektrycznym i akumulatorem o wysokim napięciu.

Salon w Genewie jest także miejscem prezentacji modelu mitsubishi Concept AR - minivana nowej generacji, który wykorzystuje system hybrydowy wspomagający niewielki, turbodoładowany silnik spalinowy MIVEC o pojemności 1,1 litra z wtryskiem bezpośrednim.

Nissan to juke w nowej odsłonie. Najgorętszą premierą japońskiej marki jest juke nismo RS, czyli najmocniejsze wcielenie tego auta. Silnik produkuje 218 KM mocy.

CDN...