W czasie salonu samochodowego w Detroit Mercedes zaskoczy się kilkoma premierami. Właśnie 14 stycznia w USA obok zmodernizowanej klasy E (limuzyna, kombi oraz wersji coupe i kabriolet) na scenie Mercedesa pojawi się nowe wcielenie modelu E 63 AMG, po raz pierwszy dostępnego z napędem na obie osie 4MATIC.

Reklama
Mercedes / Daimler AG - Global Communicatio

Podczas targów motoryzacyjnych w Detroit zadebiutuje również nowe, czterodrzwiowe coupe CLA, zaprojektowane z myślą o przyciągnięciu młodszych kierowców.

Ale wróćmy do klasy E - modele z tej rodziny otrzymają nowe lub rozbudowane systemy wspomagania wprost z najnowszej klasy S (która ma zadebiutować w maju 2013 roku). Inżynierowie zamontowali na pokładzie tej limuzyny układy, które po raz pierwszy mogą zapobiegać wypadkom z udziałem pieszych lub pojazdów poruszających się torem poprzecznym do toru jazdy samochodu. Active Lane Keeping Assist może pomóc uniknąć zderzenia z pojazdami nadjeżdżającymi z przeciwka, a Adaptive Highbeam Assist PLUS pozwala na podróż z włączonymi światłami drogowymi bez oślepiania innych uczestników ruchu.

Reklama

Z ponad 13 mln sprzedanych samochodów, segment Klasy E stanowi jeden z kluczowych elementów naszej strategii rozwoju Mercedes-Benz 2020. Premiery nowych Klas E i S w 2013 roku dają początek najbardziej kompleksowej ofensywy modelowej w historii, a jednocześnie definiują kolejne standardy w zakresie bezpieczeństwa, designu, jakości i wydajności. Litera "E" wciąż reprezentuje czołową pozycję w swoim wymagającym segmencie - mówi Joachim Schmidt, członek zarządu Mercedes-Benz Cars.

Światowa sprzedaż limuzyny Klasy E osiągnęła dotychczas poziom około 11 250 000 sztuk. Do tej liczby należy doliczyć około 1 180 000 egzemplarzy wersji kombi, 370 000 coupe, 100 000 kabrioletów oraz 240 000 sztuk modelu CLS. Limuzyna obecnej generacji klasy E znalazła od chwili debiutu w 2009 roku około 600 000 chętnych. W tym samym czasie klienci kupili około 100 000 sztuk wersji kombi.

Tytuł najpopularniejszej limuzyny klasy E w historii należy do typoszeregu W 123, sprzedanego w latach 1976-1985 w liczbie 2,4 mln sztuk.