Nowe Audi A4 debiutuje w Polsce jako A4 limuzyna, A4 Avant, A4 allroad quattro oraz S4.

Co nowego? Zmienione reflektory przednie i osłona chłodnicy. Maska została ciut mocniej przetłoczona. Na życzenie Audi montuje reflektory ksenonowe plus, w których diodowe światła do jazdy dziennej układają się w wąski pas. Z listy opcji można wybrać system adaptive light z funkcją doświetlania zakrętów.

Reklama

W przypadku przetestowanej przez nas wersji allroad quattro grill jest wypełniony chromowanymi żebrami przeniesionymi z aut rodziny Q. Allroad quattro różni się także innymi zderzakami, plastikowymi nakładkami na nadkolach i progach, a także podniesionym zawieszeniem.

A4 allroad wygląda bardziej zadziornie i przygodowo niż klasyczny sedan czy Avant. Dodatkowo stały napęd na cztery koła quattro pozwala czuć się pewniej w zimie czy też na luźnej nawierzchni.

http://www.youtube.com/watch?v=f4HJlEXDu6M

Reklama

Wnętrze? Dopracowane i wypieszczone. Materiały i dobór kolorystyki nie pozostawiają złudzeń - jest luksusowo i pachnąco, a obsługa pozornie przeładowanej przyciskami deski rozdzielczej jest niezwykle prosta.

Informacja dla gadżeciarzy - system MMI jest w nowym A4 obsługiwany czterema przyciskami zamiast ośmiu. Na panelu pojawił się dżojstik, który znacznie ułatwia poruszanie się w środowisku multimediów Audi.

Reklama

Fotele jak to w Audi - mistrzostwo świata. Z przodu nikt nie powinien narzekać na ciasnotę, jednak w przypadku maksymalnego odsunięcia siedzeń do tyłu, pasażerom za nami może być ciasno. W limuzynie podstawowa pojemność bagażnika wynosi 480 litrów, w wersji Avant i allroad quattro - 490 litrów, zarówno z napędem na przednią oś, jak i na cztery koła. Po złożeniu oparć przestrzeń wzrasta do 962 lub 1430 litrów.

Na życzenie Audi oferuje kilka praktycznych rozwiązań dla A4 Avant i A4 allroad quattro: wanienkę do bagażnika, elektromechanicznie otwieraną i zamykaną pokrywę bagażnika oraz pakiet "bagażnik" obejmujący szyny, drążek teleskopowy i pas umożliwiające podział przestrzeni bagażowej. Hak holowniczy i bagażnik na rowery, deski snowboardowe czy narty jest przystosowany do użycia w obu modelach.

Nowością w serii A4 jest Audi active lane assist, aktywujący się przy prędkości 65 km/h. System obserwuje linie wzdłuż jezdni za pomocą małej kamery wbudowanej w lusterko wewnętrzne. Gdy A4 zbliży się do jednej z linii bez włączonego kierunkowskazu, system "koryguje" tor jazdy. Kierowca może ustalić w systemie MMI, kiedy ma nastąpić ingerencja i czy ma być połączona z wibracjami kierownicy

Moc? Pod maską testowanego egzemplarza pracował dwulitrowy silnik z rodziny TFSI o mocy 211 KM. Jednostka jest elastyczna i daje kierowcy duży zapas mocy. Napęd na cztery koła quattro przekazuje skrzynia S tronic.

A4 allroad quattro może także napędzać najmocniejsza wersja silnika 3.0 TDI/245 KM. Na pokładzie tego auta jest zamontowany system Offroad Detection (ORD), który rozpoznaje rodzaj nawierzchni i odpowiednio dopasowuje charakterystykę regulacji zawieszenia. Podczas dodawania gazu na luźnym podłożu układ ESP toleruje większy poślizg, co poprawia własności trakcyjne.

W limuzynie i w wersji Avant można wybierać spośród 23 kombinacji silnika i skrzyni biegów. Cennik? Najtańszą wersję A4 napędza dwulitrowy TDI (120 KM) - sedan kosztuje 126 700 zł (134 500 zł w wersji Avant). Za nowy silnik benzynowy 1,8 TFSI/170 KM pod maską limuzyny Audi życzy sobie 126 900 zł (134 700 zł - Avant).

Najtańsze A4 allroad quattro z sześciobiegowym manualem i turbobenzyniakiem 2,0 TFSI kosztuje 163 900, a auto, którym jeździliśmy to audi A4 allroad quattro 2,0 TFSI o mocy 211 KM i skrzynią S tronic za około 180 tys. zł.