Od chwili debiutu w Japonii latem 2009 roku na całym świecie sprzedano już ponad 15 000 egzemplarzy i-MiEV (dane do końca 2011 roku). Teraz Mitsubishi zdecydowało się na pierwszą modernizację tego auta. Japoński koncern liczy, że odświeżenie połączone z obniżką cen zwiększy popularność tego modelu w Europie a liczba przebije wynik ponad 2660 sprzedanych sztuk - dane do grudnia 2011 roku.

Reklama
Inne

Zmiany w modelu roku 2012.5 obejmują między innymi nową deskę rozdzielczą z przeprojektowaną konsolą środkową, zintegrowanymi przyciskami sterowania zestawem audio oraz srebrzystymi wstawkami po obu stronach powierzchni panelu głównego.

Dodano srebrzyste obwódki kratek wentylacyjnych oraz przyciski sterowania systemem klimatyzacji i klamki wewnętrzne w podobnym kolorze.

Inne
Reklama

Deskę rozdzielczą pokrywa miękki w dotyku, ciemnobrązowy plastik. Zmodernizowane Mitsubishi i-MiEV otrzymało nową, ciemnobrązową tapicerkę ze srebrną lamówką oraz nowe panele drzwiowe ze wstawkami z ciemnobrązowego materiału.

Inne

Ponadto i-MiEV model roku 12.5 zyska nowe elementy wyposażenia, takie jak np. system podgrzewania przednich foteli (obecnie dostępny jest tylko dla fotela kierowcy), zintegrowany zestaw audio z odtwarzaczem CD oraz radiem AM/FM i gniazdem USB.

Inne

Nowością jest także system zdalnego sterowania i-MiEV. Pilotem można zdalnie regulować klimatyzację - efektem takiego rozwiązania jest zdaniem inżynierów przyjemna temperatura wnętrza przy porannym rozruchu oraz niższe zużycie energii elektrycznej przez układ klimatyzacji.

Inne

Układ posiada także funkcję timera systemu ładowania - rozwiązanie pozwala wybrać optymalną porę dnia do ładowania akumulatorów pojazdu, np. w nocy, gdy pobierane są niżsez opłaty za energię elektryczną. Ilość energii pozostałej w akumulatorach podpowiada wskaźnik poziomu naładowania zespołu akumulatorów.

Inne

Nowością jest także dźwiękowy system ostrzegania pieszych przed nadjeżdżającym pojazdem (AVAS). Dźwięk generowany jest w zależności od danych uzyskanych z czujnika prędkości, układu hamulcowego oraz pozycji lewarka skrzyni biegów i jeśli pojazd porusza się z prędkością od 0 do 35 km/h.

Inne

Taniej, czyli za ile?

W związku z rozwojem produkcji baterii litowo-jonowych do elektrycznego modelu i-MiEV oraz trwającymi aktualnie pracami nad wprowadzeniem hybrydowych modeli Mitsubishi, które w najbliższych latach pojawią się na europejskim rynku, Mitsubishi Motors stara się sukcesywnie obniżać koszty produkcji napędu elektrycznego. Dzięki temu polski oddział Mitsubishi Motors może obecnie oferować klientom elektryczny model i-MiEV w znacząco obniżonej cenie. Samochody z roku w modelowego 2011 i 2012 kosztują teraz o 30% mniej, niż dotąd, czyli 112 914 zł. Dzięki takiej ofercie Mitsubishi i-MiEV jest najtańszym seryjnie produkowanym samochodem elektrycznym na polskim rynku. Znacznie lepiej wyposażony, zmodernizowany model Mitsubishi i-MiEV z roku modelowego 12.5 kosztuje 122 300 zł - powiedziała portalowi dziennik.pl Kinga Lisowska, szefowa biura prasowego Mitsubishi w Polsce.