Która firma może pochwalić się najlepszym współczynnikiem skarg spośród dziesięciu największych towarzystw ubezpieczeniowych w Polsce?

Po analizie wskaźnika skarg, wyznaczonego na podstawie danych Rzecznika Ubezpieczonych, powstał poniższy ranking - kliknij i zobacz tabelę…

Reklama
dziennik.pl

Współczynnik pokazuje, jak często - w stosunku do wielkości firmy ubezpieczeniowej - skarżą się jej klienci. To stosunek udziału skarg zgłaszanych do Rzecznika Ubezpieczonych na dane towarzystwo ubezpieczeń, do udziału tego towarzystwa ubezpieczeń w rynku.

Reklama

Im mniejszy udział skarg (bardziej zadowoleni klienci) i większe towarzystwo (udział w rynku), tym niższa wartość współczynnika (współczynnik skarg to wskaźnik definiowany jako procent ogólnej liczby skarg na poszczególne Towarzystwa Ubezpieczeń w stosunku do udziału w rynku).

Shutterstock

W roku 2011 wskaźnik dla Ergo Hestii wyniósł 0,735. Drugi był wynik PZU, na trzecim miejscu uplasował się TUiR Allianz Polska. W pierwszej dziesiątce znalazło się również MTU - druga spółka majątkowa w grupie Ergo Hestia. MTU ma najlepszy wynik wśród tzw. monolinerów - zakładów, w portfelu których dominują ubezpieczenia komunikacyjne. Właśnie do tych polis zgłaszana jest największa liczba skarg.