Burgman z ogniwem paliwowym zadebiutował na 41. Salonie Motoryzacyjnym w Tokio w październiku 2009 roku. Od lutego 2010 roku Suzuki i brytyjska firma Intelligent Energy, która opracowała system zasilania ogniwem paliwowym dla Burgmana, wspólnie uczestniczą w testach skutera na drogach publicznych, prowadzonych pod egidą agendy brytyjskiego rządu (Technology Strategy Board). Testy z udziałem jednego skutera odbywają się w okolicach Uniwersytetu Loughborough w środkowej Anglii. Wkrótce kolejne egzemplarze Burgmana dołączą do jazd testowych.

Początkowo musiano uzyskiwać pojedyncze homologacje dla wszystkich egzemplarzy Burgmana, by można było wykorzystać je w testach. Otrzymanie homologacji europejskiej oznacza, że homologacje krajowe nie są już konieczne.

Skuter Burgman zasilany ogniwem paliwowym powstał na bazie standardowego Burgmana, stworzonego do jazdy po mieście. Kryje w sobie lekkie, kompaktowe, chłodzone powietrzem ogniwo paliwowe i zbiornik na wodór, umieszczony wewnątrz ramy. Prąd wytwarzany przez ogniwo zasila silnik elektryczny. Emitowana do atmosfery jest jedynie para wodna.

Suzuki pracuje nad wprowadzeniem Burgmana z ogniwem paliwowym do masowej sprzedaży. Japoński producent chce sprawić, by ekologiczne skutery zasilane ogniwem paliwowym stawały się coraz popularniejsze w Europie wraz z rozwojem sieci stacji do tankowania wodoru i innych niezbędnych elementów infrastruktury.