Odpalanie na kable rozruchowe. Zobacz, jak podłączyć przewody i uruchomić samochód. WIDEO

Jak podłączyć kable rozruchowe do akumulatora? Na co zwrócić uwagę przy rozruchu samochodu? Zobacz, co zrobić by odpalić auto kiedy bateria odmówi posłuszeństwa.

wróć do artykułu
  • ~nab
    (2016-03-08 13:55)
    podczas rozruchu, auto dawcy musi byc wylączone zeby alternator nie dostał po ****e. najlepiej poładować pare minut, zgasic i probowac odpalac trupa.
  • ~optymista
    (2016-01-03 18:28)
    Jeżeli samochody ,,dawcy" i ,,biorcy" są sprawne (poza zbyt słabym akumulatorem ,,biorcy") - można spokojnie połączyć właściwe bieguny ich akumulatorów (+ z +) oraz ( - z-) - tak jak to wyżej opisano. Ale trzeba b.uważać na to,czy napięcia instalacji elektr.( a tym samym również akumulatorów) obydwu sam. są takie same- (najczęściej są - na 12 V). Bezpośrednio przed uruchamianiem sam. ,,biorcy", można uruchomić samochód ,,dawcy" i odpowiednio zwiększyć obroty silnika ,,dawcy", gdyż to wzmacnia ,,wielkość prądu" przekazywanego ,,biorcy". Dopiero wtedy- jeżeli nic złego się nie dzieje - kierowca samochodu,,biorcy" włącza rozrusznik swojego pojazdu. Uruchomienie samochodu ,,biorcy" powinno nastąpić od razu! Chyba, że uszkodzony jest rozrusznik lub regulator napięcia w sam. ,,biorcy". Wtedy trzeba szukać pomocy u elektryka samochodowego! Ten sposób uruchamiania swojego samochodu (z mocno rozładowanym akumulatorem) praktykowałem przez 40 lat - zawsze skutecznie!
  • ~kucik
    (2017-01-29 14:53)
    kolega musial miec jakis chinski samochod. w kazdym normalnym samochodzie, miedzy aletrnatorem a akumulatorem jest twor nazywajacy sie regulatorem napiecia, i to on dba o to aby odpowiednie napiecie panowalo w instalacji elektrycznej w trakcie pracy silnika. Regulator ten jest stalo napieciowy to znaczy ze darzy do tego zeby napiecie wynosilo miedzy 14-14.4V . Zmienia się natomiast makszmalny prad w zależności od tego ile tego prądu aktualnie alternator jest w stanie wytworzyc. Nie ma fizycznej możliwości uszkodzenia alternatora jeżeli regulator jest sprawny. W starszych samochodach nie bylo regulatora (albo jego prymitywne odmiany ale nadal nie mozna uszkodzic alternatora bezposrednio w ten sposob ) Oczywiscie mowa o prawidlowo podlaczonej instalacji, w przypadku zwarcia, wszystko leci na raz. Proszę zatem nie rozpowszechniać głupot o tym że się uszkadza alternator. Samochód dawcy powinien być zawsze włączony a to dlatego że napięcie wynosi wtedy 14.4V w instalacji dawcy, a wiec mozliwe jest ladowanie ogniw w samochodzie odbierajacym prad.
  • ~ban
    (2016-05-16 12:23)
    nab? serio? uruchamiac auto biorcy kiedy auto dawcy jest wylaczone? LOL?
  • ~przerabiałem na swoim przykładzie
    (2016-11-14 16:55)
    Biedadoradco po uruchomieniu silnika dawcy uszkadzamy ALTERNATOR dawcy wypalają się szczotki alternatora u dawcy
  • ~Genek007
    (2017-11-14 20:36)
    W zeszłym roku miałem śmieszną sytuację. Sąsiad kupił wypasiony akumulator i los chciał, że zostawił auto z włączonymi światłami na kilkadziesiąt minut. Ratowałem go swoim 3 letnim Jenoxem :P bez czarowania daliśmy radę ale sąsiad obiecał rozważyć wymianę na dobry, polski sprzęt.
  • ~michee
    (2017-02-13 18:23)
    Na wszelki wypadek wożę i nawet raz gościa ratowałem po trasie gdzieś. Mnie jenox na razie kręci bez problemu kolejną zimę, ale zawsze przed grudniem sobie pomiary robię.

Może zainteresować Cię też: