Zamknięta dla ruchu będzie ul. Górczewska pomiędzy al. Prymasa Tysiąclecia a Płocką (nie będzie również przejazdu przez ul. Górczewską ulicami Księcia Janusza, J. Olbrachta i Ciołka) oraz pomiędzy ul. Elekcyjną a wjazdem do centrum handlowego Wola Park.

Reklama
Zmiany w organizacji ruchu będą dotyczyć ciągu ulicy Górczewskiej, na odcinku od ul. Deotymy do ul. Konarskiego. W związku z tym dojazd do posesji Górczewska 90, 92A, 104, 106, 116 i 118, posiadających obsługę wyłącznie poprzez istniejące wjazdy z północnej jezdni ul. Górczewskiej, będzie możliwy na podstawie wydanego przez ZDM identyfikatora Metro Wola (wniosek o wydanie bezpłatnego identyfikatora niżej). Szczegółowe informacje na temat identyfikatorów można otrzymać w Wydziale Organizacji Ruchu Zarządu Dróg Miejskich (ul. Chmielna 124, wejście od ul. Żelaznej, pokój nr 11 lub pod numerem telefonu 22 558 92 11).
WNIOSEK O WYDANIE IDENTYFIKATORA dla mieszkańców ul. Górczewskiej
pobierz plik

Ulica Płocka będzie nieprzejezdna na południe od skrzyżowania z ul. Wolską od wiosny 2017 r. W 2017 r. na kilka miesięcy zwężona zostanie ul. Wolska przy Płockiej, ul. Górczewska przy Parku Moczydło a także ul. M. Kasprzaka przy ul. Karolkowej i Rogalińskiej.

Reklama
Media

Komunikacja na objazdach

Podczas budowy stacji Młynów i Księcia Janusza, ul. Górczewska będzie całkowicie nieprzejezdna od al. Prymasa Tysiąclecia do ul. Płockiej, natomiast pomiędzy centrum handlowym Wola Park a ul. Deotymy będą jeździły tylko autobusy (nie będą one mogły wjeżdżać w ul. Górczewską z Jana Olbrachta i Ciołka). Autobusy, które obecnie jadą z Nowego Bemowa oraz z osiedla Jelonki, zostaną skierowane na trasy objazdowe prowadzące ul. Elekcyjną, M. Kasprzaka i Prostą. Autobusy z rejonu ul. Redutowej i Jana Olbrachta zamiast ul. Górczewską, będą kursowały Redutową, M. Kasprzaka oraz Prostą.

Trasy komukacji miejskiej - ROZKŁAD JAZDY
pobierz plik

W celu ułatwienia dojazdu do centrum oraz do metra mieszkańcom Jelonek, zostanie wzmocniona komunikacja autobusowa na ul. Połczyńskiej i M. Kasprzaka, a ul. Wolską będzie jeździło więcej tramwajów. Na ul. Połczyńskiej, M. Kasprzaka i Prostej (do Ronda I. Daszyńskiego) w obu kierunkach zostanie wytyczony buspas. Buspas powstanie również – w obu kierunkach - na ul. Towarowej od Ronda I. Daszyńskiego do al. Solidarności.

Media

W drugim etapie, na przełomie roku, zostaną wprowadzone zmiany związane z budową stacji Płocka. Zamknięta zostanie ul. Płocka na odcinku od ul. Wolskiej do Ludwiki. Autobusy kursujące ul. Płocką zostaną skierowane przez ul. Skierniewicką. W drugiej połowie 2017 r. z powodu budowy wentylatorni oraz szybu wydobywczego dla tarcz drążących tunele, możliwe będą wyłączenia ruchu tramwajowego na ul. Skierniewickiej oraz M. Kasprzaka i Prostej aż do Ronda ONZ oraz ograniczenie ruchu samochodowego na ul. M. Kasprzaka.

Metro na Woli

W głąb Woli metro pojedzie ze stacji Rondo Daszyńskiego. Będzie to ok. 3,4 km trasy Planowane stacje to: Płocka (C08) umiejscowiona pod ul. Płocką w rejonie skrzyżowania z ul. Wolską; Młynów (C07) planowana pod ul. Górczewską po wschodniej stronie wiaduktu kolejowego w rejonie ul. Sokołowskiej i Syreny oraz Księcia Janusza (C06) pod ul. Górczewską w rejonie skrzyżowania z ul. Księcia Janusza. Będą tu także tory odstawcze i komora do zawracania. Dojazd ze stacji Księcia Janusza na ul. Świętokrzyską będzie trwał ok. 12 minut.

Budowany odcinek II linii metra na Woli to:
• długość: 3,4 km,
• trzy stacje: Płocka, Młynów, Księcia Janusza,
• koszt budowy: 1,148 mld zł,
• wykonawca: turecka firma Gülermak Ağir Sanayi İnşaat ve Taahhüt A.Ş.,
• zakończenie budowy: rok 2019,
• czas przejazdu do stacji Świętokrzyska: 10-12 min.,
• przewidywana częstotliwość kursowania: co 1,5-2 min.






Reklama