Jak oblicza Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, prace przy układaniu ostatniej warstwy ścieralnej na 30-kilometrowym odcinku A najbliżej Łodzi nie osiągnęły jeszcze półmetka. Od 3 sierpnia zamknięta jest jezdnia w kierunku Łodzi, na której ekipy Eurovii ułożyły asfalt w 74 proc. Prace potrwają do końca sierpnia, a potem do zrobienia będzie druga jezdnia. 3 września drogowcy zamkną ją na ok. cztery tygodnie.

Przez cały wrzesień potrwają utrudnienia na odcinku C w rejonie Żyrardowa. Na obu jezdniach ekipy DSS montują ekrany akustyczne i bariery energochłonne. Wbrew wcześniejszym zapowiedziom wykonawca zajmuje przy tym nie tylko pas awaryjny, lecz także jeden z pasów ruchu. Obowiązują ograniczenia prędkości do 100 lub 80 km/h.

Eurovia i Bogl a Krysl kończą fragmenty, z budowy których GDDKiA w ubiegłym roku wyrzuciła chiński COVEC (na odcinku C dodatkowo poległy DSS). Według GDDKiA na dokończenie budowy mają czas do 15 października. Łączny koszt A2 z Łodzi do Warszawy to 3,6 mld zł.