Główne problemy polskich dróg to spękania, koleiny i dziury - czytamy raporcie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, który opisuje RMF FM. W dokumencie opisano także właściwości przeciwpoślizgowe jezdni oraz stan pobocza. 

W jakim stanie są drogi po których jeżdżą Polacy? 58 procent tras krajowych nie budzi większych zastrzeżeń - to niecałe 11 tys. km. Do tej chlubnej grupy załapały się także nowo powstałe autostrady i drogi ekspresowe.

A co z pozostałymi jezdniami? Jak wynika z raportu GDDKiA ponad 7,5 tys. km to łączna długość odcinków, na których cierpią zawieszenia naszych samochodów. Przeszło 3 tysiące km z nich drogowcy określają jako "złe". To blisko 18 proc. tras zarządzanych przez GDDKiA. Stan reszty - czyli prawie 25 proc. - uznali za niezadowalający.

Zdaniem Urszuli Nelken, rzeczniczki GDDKiA drogowcy nie są w stanie naprawić wszystkich tras z dnia na dzień. 

Brakuje rzeczywiście sporo do stanu idealnego, ale ciągle walczymy z zapóźnieniami. Tu chodzi przede wszystkim o lata 90., kiedy tak naprawdę cała dekada była stracona z punktu widzenia remontów dróg - podkreśla Nelken.

Jak wynika z raportu przygotowanego przez drogowców całkowicie wyrównać i wylać nowy asfalt trzeba na 2 tys. km krajówek. 700 km wymaga dróg wzmocnienia, a pół tysiąca km poważnych remontów nawierzchni.