Ciągłe dążenie do doskonałości samochodów stworzonych przez Lexusa, również wnętrze zaprojektowano z niebywałą dbałością, zgodnie z filozofia opartą na kształcie finezyjnej litery L. W wielu rozwiązaniach stylistycznych można doszukać się zakorzenionych wpływów kultury japońskiej. Nowe wzornictwo oparto na trzech podstawowych założeniach: “łatwość wciśnięcia” – najprostsze wyjaśnienie harmonii, “intrygująca elegancja” – sens odwołania się do najwyższych emocji oraz “ spokój ducha” – inspirowane tradycyjną medycyną japońską, które stanowią fundamentalne zachowania przy powitaniu gości goszczących w tradycyjnym domu japońskim.

Reklama

Jednocześnie wzornictwo oparte na kształcie finezyjnej litery L w połączeniu z rozwiązaniami technicznymi na najwyższym poziomie, pozwala pasażerom siedzącym wewnątrz pojazdu poczuć się niebywale wygodnie i jednocześnie bardzo bezpiecznie.

WYGLĄD ZEWNĘTRZNY
Nowa linia nadwozia oparta na harmonicznym połączeniu elegancji i sportowego stylu z wykorzystaniem motywu finezyjnej litery L, pozwala wyróżnić nowy model GS 450h spośród innych modeli gamy Lexusa. Subtelne połączenie mocy i dynamiki nowej limuzyny z napędem hybrydowym, udało się uzyskać łącząc miękkie linie nadwozia z intrygującymi licznymi przetłoczeniami zbiegającymi się na bocznych powierzchniach bryły nadwozia.



Dynamiczny charakter nowego modelu GS 450h udało się podkreślić pionową atrapą chłodnicy współharmonizujacą z dolnymi światłami przeciwmgielnymi. Dodatkowo przednie reflektory skupiające uwagę obserwatora, potęgując wrażenie prędkości i dynamiki linii nadwozia. Jednocześnie kształt przednich reflektorów dopasowano odpowiednio do charakterystycznej linii nadwozia uzyskanej z optycznego połączenia pokrywy silnika z górną powierzchnią przedniego zderzaka.

Reklama

Wyrafinowany motyw kształtu finezyjnej litery L nawiązuje do tradycji japońskiej kaligrafii. Jednocześnie charakterystyczny kształt jest widoczny wyraźnie również w tylnej części nadwozia, gdzie klosze tylnych lamp oraz motyw zbiegających się linii w kształcie strzały, przyciągają uwagę obserwatora.

Patrząc z boku, nadwozie nowego modelu GS 450h również opracowano w oparciu o finezyjny kształt litery L. Jednocześnie graficzny motyw okna oraz pomalowane na czarno słupki B, jeszcze wyraźniej podkreślają dynamiczny charakter pojazdu, zachowując właściwe proporcję pomiędzy przestrzenią pasażerską a resztą nadwozia. Indywidualny wygląd nowego modelu osiągnięto również w oparciu o powtarzający się motyw finezyjnej litery L, który można odnaleźć również na przestrzeni przedniej szyby oraz tylnych okien równoodległych od piast kół pojazdu. Wrażenie jeszcze większej elegancji potęgują przetłoczenia liniowe pokrywy silnika, zakrzywione przednie błotniki oraz wklęsłe powierzchnie nadwozia.

Reklama



Patrząc z tyłu pojazdu, widać dynamiczny charakter nadwozia spotęgowany przez muskularnie wyprofilowane tylne błotniki, tylny zderzak o niepowtarzalnym kształcie oraz dwie sportowe końcówki układu wydechowego, a elegancji pojazdu dodają harmonizujące linie nadwozia.

Chcąc wyróżnić nowy model GS 450h spośród innych modeli GS, styliści Lexsusa podkreślili niepowtarzalny charakter modelu flagowego, dodając wkomponowany w linie nadwozia tylny spoiler pokrywy bagażnika, dyskretny napis “hybrid” zdradzający nowatorski hybrydowy układ napędowy.

W celu obniżenia do minimum hałasu panującego wewnątrz pojazdu, wszystkie linie nadwozia oraz połączenia elementów wraz z przerwami konstrukcyjnymi pomiędzy ruchomymi elementami a panelami bocznymi opracowano z myślą o zminimalizowaniu zawirowań powietrza. Dodatkowo w celu zmniejszenia hałasu dochodzącego z zewnątrz, zastosowano trzy pokrywy wygłuszające pracę silnika oraz nadkola wytłumiające odgłosy dochodzące z miejsc współpracy kół z nawierzchnia, środkowe i tylne maty wygłuszające, osłony zbiornika paliwa oraz inne płyty osłaniające o aerodynamicznym kształcie. W konsekwencji tego udało się w nowym modelu GS 450h uzyskać jeden z najniższych współczynników oporu powierza – 0.27.



Nowy model GS 450h może być dostępny w jednym z 11 kolorów. Dodatkowo kolor biały perłowy (White Pearl), niebieski (Glaciar Blue) oraz czerwony w odcieniu moreli (Morello Red) nakładany jest w trzech etapach. Na początku nakładany jest kolor bazowy metalizowany. W następnej kolejności nakładana jest warstwa sztucznej miki zwiększająca efekt luminacji lakieru. Dopiero w trzeciej kolejności nakładana jest warstwa lakieru bezbarwnego, która chroni lakier oraz nadaje mu dużą głębię.

WNĘTRZE
Wnętrze zaprojektowano z niebywałą wizją opartą na wzornictwie finezyjnej litery L. Powtarzający się motyw na wszystkich zaprojektowanych elementach wnętrza zdradza nową strategię wzornictwa, która łączący w sobie właściwe proporcje pomiędzy liniami a powierzchniami. Specjalnie zaprojektowane takie elementy wnętrza jak: zestaw wskaźników, konsola środkowa, nawiewy, podłokietniki i uchwyty stworzono w oparciu o najnowsze trendy, które podkreślają nowoczesny charakter wnętrza. Natomiast wykorzystane przy tym najwyższej klasy materiały nadają wnętrzu elegancji.

W nawiązaniu do tradycyjnej sztuki wzornictwa japońskiego, elementy wystroju wnętrza pojazdu harmonizują z elementami nadwozia. Widać to wyraźnie na przykładzie konsoli środkowej nowego modelu GS 450h, która stylistycznie przypomina motyw znany z przedniej części nadwozia, w połączeniu osłony chłodnicy z linią zderzaka przedniego. Dodatkowo liczne dodatki o fakturze drewna i aluminium oraz wykonane ze skóry uzupełniają wyrafinowane wnętrze.



Przy pierwszym spotkaniu z nowym modelem GS 450h zwrócić mogą uwagę podstawowe założenia przyjęte przy projektowaniu wnętrza, które mają na celu uprzyjemnić pobyt we wnetrzu pojazdu. Oprócz wzornictwa opartego na kształcie finezyjnej litery L, również takie elementy jak oświetlenie ułatwiające wejście do kabiny, dyskretne oświetlenie wnętrza wraz z licznymi podświetleniami w technologii LED pozwalają poczuć się pasażerom naprawdę wygodnie. Również na poprawę samopoczucia mają wpływ specjalnie zaprojektowane mechanizmy otwierania licznych schowków wygospodarowanych we wnętrzu.

Elektrycznie sterowane fotele w 10 płaszczyznach z dodatkową funkcja podgrzewania i wentylacji. Zaprezentowano również, po raz pierwszy aktywne podparcie głowy, które automatycznie przewiduje konieczność podwyższenia zagłówka w przypadku kolizji. Układ automatycznie działa w momencie przesunięcia fotela do tyłu celem ochrony wyższych pasażerów.

Nowatorskie podejście projektantów Centrum Wzornioctwa Lexusa, zaowocowało stworzeniem wielu unikalnych rozwiązań wpływających na poprawę komfortu podróżowania. Odzwierciedlenie tej koncepcji można odnaleźć we wewnątrzu nowego modelu GS 450h, w którym liczne przyciski, pokrywy schowków oraz liczne mechanizmy są niebywale dopracowane, idealnie dopasowane i pracują z najwyższą precyzją. Większość schowków otwiera się praktycznie bezszelestnie, z poziomem dźwięku poniżej 45 dB. Podobnie rzecz wygląda ze zmienną prędkością otwarcia pokrywy schowka, dzięki zastosowaniu mechanizmu zmniejszającego tarcie.