Inne

Kadett A (1962-1965): powraca jako niezależny model z zakładu produkcyjnego w Bochum. Jednolitrowy samochód dostępny był w wersjach o mocy 40 lub 48 KM jako sedan, kabriolet lub kombi. Miał duży bagażnik i był bezpieczny.

Reklama

Kadett B (1965-1973): nowa wersja o rozmiar większa i osiągająca moc do 90 KM w wersji rallye Kadett, stała się bestsellerem dzięki sprzedaży 2,6 mln egzemplarzy. Dostępna była jako dwu- lub czterodrzwiowy sedan, coupé, kombi lub ekskluzywna wersja Olympia.

Inne

Kadett C (1973-1979): zgrabnie zaprojektowana wersja z lat 70. XX wieku dostępna była w dwóch wariantach nadwoziowych: oprócz dwu- i czterodrzwiowych sedanów, kombi i coupé, po raz pierwszy do sprzedaży wprowadzono wersję fastback (coupe) i Targa (Aero). Wtrysk paliwa zadebiutował w wersji GT/E (o mocy do 115 KM) wyprodukowanej ogółem w 1,7 mln egzemplarzy. Kadett dostępny był na całym świecie jako Chevette sprzedawany pod innymi markami GM.

Reklama

Kadett D (1979-1984): rewolucja pod maską - po raz pierwszy w Kadecie zastosowano napęd na przednie koła, 1.3-litrowy silnik z górnym wałem rozrządu rozpoczął swoją karierę, a na rynek wprowadzono również silnik wysokoprężny (1.6 litra, 54 KM). Choć w ofercie nie znalazły się wersje coupé i cabrio, to wprowadzono po raz pierwszy vana. W sumie wyprodukowano 2,1 mln egzemplarzy.

Kadett E (1984-1991): ostatni Kadett to w tym okresie najbardziej aerodynamiczny sedan na świecie (Cx GSI: 0,30). Dostępny był w wersjach hatchback i notchback, kombi, combo, jako kabriolet marki Bertone, zaś 270-konne wersje budziły sensację w wyścigach samochodów turystycznych DTM (Deutschen Tourenwagen-Meisterschaft). Serce samochodu to czterozaworowy silnik GSi o mocy 150 KM, właściwie niewyobrażalny w klasie kompakt w tamtych czasach. Był nawet prototyp z napędem elektrycznym o nazwie "Impuls". "Samochód roku 1984" - sprzedało się blisko 3,8 mln egzemplarzy.

Inne / Gerhard Graef
Reklama

Astra F (1991-1997): nowa nazwa przejęta została przez brytyjską siostrzaną markę Vauxhall i zastosowana w całej Europie. Wprowadzony zostaje nowy silnik wysokoprężny z turbosprężarką (1,7/82 KM), poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera, ABS w standardzie, kabriolet bez pałąka zabezpieczającego, niewielki ekran na konsoli centralnej stanowi nowość w skali światowej. Powstała też nieduża ilość (500 sztuk) egzemplarzy Astry kombi CNG napędzanych gazem. Noszące nazwę Impuls 3, dziesięć Opli Astra z napędem elektrycznym bierze udział w testach na wyspie Rugia i przejeżdża ponad 350 tys.km w latach 1993- 1997. Przy sprzedanych 4,13 mln egzemplarzy Astra F jest najlepiej sprzedającym się Oplem wszechczasów. Niektóre z pojazdów wytwarzane są w nowych zakładach w Eisenach.

Astra G (1998-2004): rodzina modeli powiększa się – po raz pierwszy od roku 1979 wprowadzone zostaje coupé, a model Zafira oparty na architekturze Astry rewolucjonizuje rynek samochodów rodzinnych. Wprowadzony zostaje na rynek pierwszy model OPC (2.0/160 KM), gama silników wysokoprężnych zostaje poszerzona (do 2,2/125 KM), technologia Twinport zwiększa wydajność silników benzynowych, kombi CNG wprowadzone zostaje do produkcji seryjnej, a model ECO 4 jest pierwszym „pełnoprawnym” samochodem spalającym 4 litry na 100 km dostępnym na rynku. Po zakończeniu regularnej produkcji Astra G jest nadal wytwarzana jako "Classic" w zakładach w Gliwicach w Polsce, a sprzedana zostaje ogółem w 3,95 mln egzemplarzy.

Inne
Inne