TSI - skrót od Turbo Stratified Injection oznacza, że wtrysk paliwa następuje bezpośrednio do komory spalania. W silnikach TSI stosuje się turbosprężarki lub sprężarkę mechaniczną (kompresor) oraz turbosprężarkę. W pierwszej kolejności powietrze do cylindrów dostarcza sprężarka mechaniczna, po uzyskaniu odpowiedniego poziomu prędkości obrotowej rolę tę przejmuje turbosprężarka napędzana energią gazów spalinowych.

>>>Poznaj najlepsze silniki świata

Możliwości takiego silnika są imponujące - już w zakresie małych prędkości obrotowych uzyskiwany jest duży moment obrotowy. Przekłada się to na większą przyjemność z jazdy oraz na doskonałą dynamikę. Silnik pracuje płynnie, a przejście z kompresora na turbosprężarkę jest niewyczuwalne.

Samochody napędzane silnikami TSI cechuje lepsze przyspieszenie, dynamiczne ruszanie z miejsca, łatwiejsze wyprzedzanie i niezwykle płynna jazda. Dzięki doładowaniu silniki TSI cechuje również duża oszczędność - oferują większą moc przy jednoczesnym mniejszym zużyciu paliwa.

Jednostki TSI rozpędzają m.in. Octavię i Yeti. Pierwsza Skoda wyposażona w jednostkę 1,4 TSI/122 KM rozpędza się od 0 do 100 km/h w 9,7 sekundy, zużywa średnio 6,3 l paliwa na 100 km i emituje średnio 148 g CO2.

>>>Nowy silnik Skody spali 4 litry

Yeti oferowany jest z dwiema jednostkami TSI - 1,2 TSI/105 KM i 1,8 TSI/160 KM. Ten większy silnik rozpędza najnowszy model Skody od 0 do 100 km/h w ciągu 8,4 sekundy. Maksymalny moment obrotowy (250 Nm) jest dostępny w zakresie 1500-4500 obr./min.